MEB Müsteşarı: Şubat ayında öğretmen alımı yapılabilir

Bayburt Üniversitesince "Eğitimimiz ve Geleceğimiz" konulu panel düzenlendi.

Üniversitenin yeni kampüs alanındaki Eğitim Fakültesi konferans salonundaki panele, Ulusal Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Prof. Dr. Ahmet Emre Akıllı ile Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Celil Güngör katıldı.

Bilgili, şubat ayında öğretmen ataması için kadro talebinde bulunduklarını açıklama ederek, "Biz devletten kadro kullanım talebini ilettik. Yani böyle bir talepte bulunduk lakin Maliye Bakanlığı'nın izin vermesi gerekiyor. Maliye Bakanlığı müsade verirse biz bu şubat döneminde hoca alımı konusunda niyetliyiz, istekliyiz. Şu da bir hakiki ne dek öğretmen alsak o atanamamış öğretmenleri eritme şansımız çok cılız, fazla az. Çünkü o kadar büyük bir kitle var fakat bunu başka tedbirler alarak eritmek zorundayız." ifadelerini kullandı.

Ahmet Emre Bilgili, ulusal eğitim ailesinin Türkiye'nin en büyük ailesi olduğunu belirterek, "Önce öğretmenlerimiz, daha sonra öğrencilerimiz, sonra velilerimiz. Ya öğretmeniz, ya öğrenciyiz, ya da veliyiz. O halde Türkiye'nin bütün nüfusu bir maarif ailesidir. O halde maarif ailesi büyük bir dayanışma içerisine girerek Türkiye'nin eğitim sorunlarını bakanlığıyla birlikte çözmek zorundalar." dedi.

Milli Eğitim Bakanlığınca önceki günlerde açıklanan ve gündemde olan bir müfredat çalışması olduğunu andıran Bilgili, "Hep konuşulur, tartışılır, milli eğitime bunun üzerinden hamle edilir. Şu Anda bakanlığın üstteki kademesi hep birlikte fazla ciddi bir hazırlık yaparak müfredatı ilan etti. Birincil kere müfredatı 'gelin iştirakçi yaklaşımla birlikte görüşme edelim, katkınızı yapın' dendi. Bu idare felsefesi açısından maarif ailesi Türkiye'nin neredeyse bütün nüfusunu oluşturuyor anlamındaki çerçevede fazla yerinde düşüyor." diye konuştu.

Türk insanının Anadolu coğrafyası dışında bir de gönül coğrafyası bulunduğunu, bu gönül coğrafyasını da önceki büyüklerin oluşturduğunu, bugün ise geçmişin mirası olan bu coğrafyanın genişletilmesi gerektiğini anlatan Bilgili, şunları kaydetti:

"O halde bugün bize düşen nedir? Gönül coğrafyamızı genişletmektir. Yarınki insanlar bize desinler fakat 'bizden öncekiler gönül coğrafyası kavramını genişletmişlerdi'. Onlarda bizimle övünsünler. Bunun için hareket coğrafyası nedir? Eğitimdir. Nüfuz alanını genişletmek eğitimle mümkün olur. Bunu bizden önce birisi keşfetmiş. Bugün FETÖ dediğimiz terör yapılanması içerisinde olan bir örgüt keşfetmiş. Önce Türkiye'de başlatmış, sonra bütün dünyaya yaymış fakat 'ne yapmış?' Eğitimi bir araç olarak kullanmış, eğitimi reel olarak yapmamış, başarıyı reel olarak yapmamış. Hem kendi ülkemizin keza de gittikleri ülkelerin en akıllı çocuklarını almışlar, eğitim aracılığı ile mankurtlaştırmışlar. Kendi denetimlerine almışlar, onlara emin özel görevler vermişler. Ondan sonrada bu görevlerin nasıl yapıldığını, nasıl barbar bir şekilde sonuçlandığını biz 15 Temmuz akşamı gördük."

"KİTAP OKUMA ORANI FAZLA DÜŞÜK"

Ulusal Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Celil Güngör de Türk insanının eğitimle ilgili bir sorununun olduğuna sinyâl ederek, "Bu ülkenin eğitimle ilgili sorunu olduğunu iddia eden milyonlarca insanın yaşadığı ülkede kitap okuma oranlarına bakıyoruz, kitap basım oranlarına bakıyoruz, ülkenin gazete, dergilerinin satış rakamlarına bakıyoruz çok minik rakamlar." ifadelerini kullandı.

Bu toplumun eğitimle ilişkisinin hayata tutunmayla olan ilişkisi olduğunu dile getiren Güngör. "Bizde eğitim hayata tutunmanın, hayata iyi bir açılış yapmanın ilk adımı görüldüğü için biz hayatta iyi bir yer alabilmek için eğitimle açmak zorundayız. Çünkü bizim hepimizin geçmişi, kültürel ve sosyal dokusu, hesaplı dokusu yoksul, köylü toplumdan gelmiş insanlarız." biçiminde konuştu.

Moderatörlüğünü Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Necmettin Tozlu'nun yaptığı panele, Bayburt Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Selçuk Coşkun, İl Ulusal Eğitim Müdürü Atanur Çağlayan, mektep müdürleri ile öğrenciler katıldı.

sizlere www.ensonhukuk.com farkıyla sunulmuştur
Sonraki
« Önceki
Önceki
Sonraki »
Thanks for your comment