Ulusal Bor Araştırma Enstitüsünde çalışacak personelin niteliklerinde değişiklik

12 Ocak 2017 tarihli Devlete Ait Gazetede yayımlanmıştır.

Karar Sayısı : 2016/9704

Ekli "Milli Bor Araştırma Enstitüsünde Çalıştırılacak Personelin Sözleşme Usul ve Esasları ile Parasal Haklarının Belirlenmesine İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetme!ik"in yürürlüğe konulması; Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının 19/10/2016 tarihli vc 27192 sayılı yazısı üstüne, 4/6/2003 tarihli ve 4865 sayılı Kanunim 12 nci ve 13 üncü maddelerine tarafından, Bakanlar Kurulu'nca 27/12/2016 tarihinde kararlaştırılmıştır.

ULUSAL BOR ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜNDE ÇALIŞTIRILACAK PERSONELİN KONTRAT YÖNTEM VE ESASLARI İLE MALI HAKLARININ BELİRLENMESİNE İLİŞKİN YÖNETMELİKTE DEĞIŞTIRME YAPILMASINA DAİR MEVZUAT

MADDE 1- 9/10/2006 tarihli ve 2006/11103 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Ulusal Bor Araştırma Enstitüsünde Çalıştırılacak Personelin Sözleşme Yöntem ve Esasları ile Parasal Haklarının Belirlenmesine ilişkin Yönetmeliğin 11 inci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"(3) Enstitü pozisyonlarına atanacak aralıksız personelden;

a) Grup Koordinatörü için; minimum dört yıllık lisans eğitimi veren yükseköğretim kumullarından mezun almak ve en az on yıl hizmeti bulunmak,

b) İç Denetçi için; Kamu iç Kontrol Eden Sertifikasına sahip edinmek,

c) Hukuk Müşaviri için; hukuk fakültesinden mezun almak, avukatlık stajını tamamlamış edinmek ve mesleğinde asgari iki sene deneyimi bulunmak,

ç) Uzman için;

1) Yükseköğretim kurumlanılın mühendislik, fizik ve kimya bölümlerinin ya da bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurtdışındaki yükseköğretim kuramlarının birinden mezun almak,

2) Görevin gerektirdiği bir tanıdık olmayan dilde Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Tanıdık Olmayan Dil Bilgisi Seviye Saptama Sınavı (YDS)'nda asgari (D) düzeyinde puan almış edinmek veya dil yeterliliği bakımından buna denkliği Ölçme, Seçme ve Koyma Merkezi göre kabul edilen diğer bir belgeye sahip elde etmek,

3) Bor ile ilgili bir alanda doktora derecesine sahip elde etmek veya Enstitü bünyesinde Mühendis, Fizikçi ve Kimyager pozisyonlarında toplam asgari beş sene hizmeti bulunmakla birlikte Enstitü tavafından yürütülen veya desteklenen bor ile ilgili en düşük bir projeyi başından itibaren yürütücü olarak görev edinmek suretiyle başarıyla tamamlamış olmak,

d) Mühendis için; yükseköğretim kuramlarının mühendislik bölümlerinin veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurtdışındaki yükseköğretim kuramlarının birinden mezun edinmek,

e) Fizikçi için; yükseköğretim kuramlarının fizik bölümünden veya buna denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurtdışındaki yükseköğretim kuramlarının birinden mezun elde etmek,

f) Kimyager için; yükseköğretim kuramlarının kimya bölümünden ya da buna denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurtdışındaki yükseköğretim kuramlarının birinden mezun almak,

g) Şube Müdürü için; asgari dört takvim lisans eğitimi veren yükseköğretim kuramlarından mezun olmak ve en az beş yıl hizmeti bulunmak,

ğ) Finansal Hizmetler Uzmanı için: Finansal Hizmetler Uzmanı unvanını haiz elde etmek,

h) Savunma Uzmanı için; asgari dört yıllık lisans eğitimi veren yükseköğretim kuramlarından mezun edinmek,

ı) Tekniker için; lise üstü iki yıl teknik eğitim veren programların görevin gerektirdiği teknik bölümlerinin birinden mezun olmak,

i) Büro Görevlisi ve Sekreter için; en düşük ön lisans mezunu edinmek,

j) Sürücü için; asgari lise mezunu olmak ve asgari üç sene önce alınmış B ya da E sınıfı sürücü belgesine sahip almak,

nitelikleri aranır."

MADDE 2- Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3- Bu Mevzuat hükümlerini Ulusal Bor Araştırma Enstitüsü Başkam yürütür.

sizlere www.ensonhukuk.com farkıyla sunulmuştur
Sonraki
« Önceki
Önceki
Sonraki »
Thanks for your comment