Diyanet görevde yükselme sınav duyurusu



Diyanet İşleri Başkanlığından;

Başkanlığımız taşra teşkilatında münhal bulunan; altında sınıfı, unvanı, tahsil durumları, kadro derecesi ve sayısı belirli şube müdürü, din hizmetleri uzmanı, eğitim uzmanı ve şef kadrolarına, görevde çoğalma sınavıyla kurum içi naklen devir yapılacaktır.

I- DILEKÇE ŞARTLARI

A) GENEL KOŞULLAR

1- 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde belirli genel şartları taşımak,

2- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 68 inci maddesinin (B) bendi kapsamındaki kadrolara atanabilmek için söz konusu bentte açıklanmış hizmet süresine sahip edinmek ve görevde yükselmeye alt kadrolar için Başkanlıkta atanabileceği kadronun daha aşağı görevlerinin birinde çalışmış elde etmek,

3- Atanmalarında dini öğrenim şartı başlıca alınan unvanlar için Diyanet İşleri Başkanlığı Devir ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinde bulunan iki taraflı özellik şartını taşımak.

Adaylar, duyuru edilen bambaşka unvanlı kadrolardan sadece biri için başvuruda bulunabilecektir.

B) ÖZEL KOŞULLAR

a) Şube Müdürü:

1- İl müftülükleri bünyesindeki din hizmetleri ve eğitimi şube müdürlükleri, hac ve umre işleri şube müdürlükleri ile dini yüksek uzmanlaşma ve eğitim merkezleri ve ilçelerdeki şube müdürlükleri için (GRUP-I) minimum dört yıllık dini yükseköğrenim; personel, idari ve finansal işlerle ilgili şube müdürlükleri için (GRUP-II) en düşük dört takvim yükseköğrenim mezunu olmak,

2- Müracaatların bitiş tarihi itibariyle Başkanlık teşkilatında asgari 8 (sekiz) yıl tayin yapmış elde etmek,

3- Halen Başkanlık teşkilatında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/A maddesi uyarınca çalışıyor edinmek (Halen şube müdürü kadrosunda çalışanlar ile daha önce bu kadrolarda çalışmış olanlar başvuru edemez).

Adaylar GRUP-I ya da GRUP-II'den yalnızca birine başvuru yapabileceklerdir.

İlgili mevzuat hükümleri gereği 18.04.1999 tarihinde görevde yer alan ve aynı tarih itibariyle iki yıllık yükseköğrenim mezunu olanlar dört takvim yükseköğrenim mezunu kabul edileceklerdir.

b) Din Hizmetleri Uzmanı:

1- Minimum dört yıllık dini yükseköğrenim mezunu edinmek,

2- İlahiyat alanında yüksek lisans yapmış edinmek veya uzmanlaşma kursu belgesine sahip elde etmek,

3- Müracaatların bitiş tarihi itibariyle Başkanlık teşkilatında minimum 3 (üç) yıl ödev yapmış almak,

4- Halen Başkanlık teşkilatında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/A maddesi gereğince çalışıyor olmak (Halen din hizmetleri uzmanı kadrosunda çalışanlar ile daha önce bu kadrolarda çalışmış olanlar başvuru edemez).

c) Eğitim Uzmanı:

1- Asgari dört yıllık yükseköğrenim mezunu edinmek,

2- İlahiyat ya da eğitim bilimleri alanında yüksek lisans yapmış elde etmek ya da ihtisas kursu belgesine sahip edinmek,

3- Müracaatların bitiş tarihi itibariyle Başkanlık teşkilatında asgari 3 (üç) sene tayin yapmış edinmek,

4- Halen Başkanlık teşkilatında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/A maddesi uyarınca çalışıyor almak (Halen eğitim uzmanı kadrosunda çalışanlar ile daha önce bu kadrolarda çalışmış olanlar başvuru edemez).

d) Şef:

1- En Düşük iki takvim yükseköğrenim mezunu almak,

2- Müracaatların bitiş tarihi itibariyle ofis hizmetlerinde en az 3 (üç) yıl çalışmış edinmek şartıyla Başkanlık teşkilatında en düşük 5 (beş) sene ödev yapmış edinmek.

3- Halen Başkanlık teşkilatında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/A maddesi gereğince çalışıyor elde etmek (Halen şef kadrosunda çalışanlar ile daha önce bu kadrolarda çalışmış olanlar başvuru edemez).

II- BAŞVURU ŞEKLİ, YERİ VE ZAMANI

1- Sınava dilekçe yapacaklar, 11.01.2016-20.01.2016 tarihlerinde mesai günleri 08.30-16.30 saatleri aralarında Başkanlık merkez teşkilatında çalışanlar çalıştıkları birimlere, taşra teşkilatında çalışanlar ast bulundukları İl Müftülükleri ve Dini Yüksek Uzmanlaşma Merkezi/Eğitim Merkezi Müdürlüklerine başvuru için gerekli belgelerle birlikte şahsen müracaat edeceklerdir.

Fakat yurtdışından müracaat edecek adaylar namına istenen belgeleri getirmeleri halinde, üçüncü şahıslar dilekçe işlemini yapabileceklerdir.

2- Uygulama işlemleri görevli personel kadar Başkanlığımız DİBBYS (https://dibbys.diyanet.gov.tr) programı üzerinden gerçekleştirilecektir. Belgeleri yetkisiz olan adayların başvuruları kabul edilmeyecektir.

3- Adaylar şube müdürü, din hizmetleri uzmanı, eğitim uzmanı ve şef kadroları için yapılacak görevde büyüme sınavlarından yalnızca birine başvuru edebilecektir.

4- 11.01.2016-20.01.2016 tarihlerinde DİBBYS (https://dibbys.diyanet.gov.tr) programı üzerinden başvurularını gerçekleştiren ve yazılmış sınava başvurabilecekleri DİBBYS üzerinden bildiri edilen adaylar, 01.02.2016 (09.00)09.02.2016 (17.00) tarihlerinde yazılı sınav için asym.ankara.edu.tr adresi üzerinden ayrıca uygulama yapacaklardır. 5- Adaylar imtihan ücreti olarak 70 TL'yi (Yetmiş Türk Lirası), namzet.ankara.edu.tr adresindeki sanal pos üzerinden kredi kartı ile ödeyecektir. Havale ile yapılan ödemeler ile bunun dışındaki ödemeler kabul edilmeyecektir. 6- Duyuruda belirtilen şekilde başvurusunu yapmayan, başvurusu geçersiz farzedilen, sınava girmeyen, sınava alınmayan ya da sınavdan çıkarılan adayların vergi iadesiyle ilgili itiraz başvuruları dikkate alınmayacaktır.

7- Sınava başvuranlar arasında sınav öncesinde ve imtihan hemen tedbir alınmasını gerektirecek herhangi bir özür durumuna sahip olan adaylar, sağlık kurulu raporunu, özürlü kimlik kartının kurum onaylı örneğini veya adayın özür durumunun resmi olarak işlenmiş olduğu nüfus cüzdanı örneğinin herhangi birini bir nüsha halinde 20.01.2016 tarihine kadar ıslak imzalı dilekçe ile Diyanet İşleri Başkanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü Personel Sistemleri Eğitim ve Sınavlar Daire Başkanlığına ulaştıracaklardır. Faks ve e-mail ile gönderilen belgeler dikkate alınmayacaktır.

8- Demeç edilen özür durumunun doğruluğundan başvuruyu yapan namzet sorumludur.

9- Bu duyuruda açıklanmış esaslara uygun olmayan başvurular kabul edilmeyecektir.

10- Kullanim işlemlerinin hatasız, eksiksiz ve duyuruda açıklanmış hususlara uygun şekilde yapılmasından adayın kendisi sorumlu olacaktır.

III- DILEKÇE İÇİN GEREKLI BELGELER

a) Şube Müdürlüğü için:

1- Hizmet sürelerini ve kazanılmış hak aylık derecelerini gösterir amirlerince onaylanmış hizmet cetveli (Hizmet süreleri başvuruların son günü itibariyle hesaplanacaktır.)

2- Kullanim grubuna göre en az dört takvim dini yükseköğrenim veya en düşük dört takvim yükseköğrenimini belirten tasdikli diploma sureti veya mezuniyet belgesi (Diploma yabancı bir ülkeden alınmışsa YÖK'ten alınacak eşitlik belgesi),

3- Sağlıkla ilgili olarak görevini devamlı yapmaya engel bir durum olmadığına, sabıka ve kayıtlar kaydı bulunmadığına dair adayın yazılı beyanı.

b) Din Hizmetleri Uzmanlığı için:

1- Hizmet sürelerini ve kazanılmış hak aylık derecelerini gösterir amirlerince onaylanmış hizmet cetveli (Hizmet süreleri başvuruların son günü itibariyle hesaplanacaktır.)

2- Başvuru grubuna göre minimum dört yıllık dini yükseköğrenimini gösteren onaylı diploma sureti ya da mezuniyet belgesi (Diploma yabancı bir ülkeden alınmışsa YÖK'ten alınacak denklik belgesi),

3- İlahiyat alanında yüksek lisans yaptığını gösterir evrak veya onaylı sureti ya da uzmanlaşma kursunu bitirdiğini gösterir evrak veya onaylı sureti,

4- Sağlıkla ilgili olarak görevini devamlı yapmaya engel bir koşul olmadığına, sabıka ve arşiv kaydı bulunmadığına dair adayın yazılmış beyanı.

c) Eğitim Uzmanlığı için:

1- Hizmet sürelerini ve kazanılmış yargı aylık derecelerini gösterir amirlerince onaylanmış hizmet cetveli (Hizmet süreleri başvuruların son günü itibariyle hesaplanacaktır.)

2- Kullanim grubuna kadar asgari dört yıllık yükseköğrenimini bildiren tasdikli diploma sureti veya mezuniyet belgesi (Diploma tanıdık olmayan bir ülkeden alınmışsa YÖK'ten alınacak eşitlik belgesi),

3- İlahiyat veya eğitim bilimleri alanında yüksek lisans yaptığını gösterir doküman veya onaylı sureti veya ihtisas kursunu bitirdiğini gösterir doküman veya tasdikli sureti

4- Sağlıkla ilgili olarak görevini sürekli yapmaya engel bir koşul olmadığına, sabıka ve arşiv kaydı bulunmadığına dair adayın yazılı beyanı.

d) Şeflik için:

1- Hizmet sürelerini ve kazanılmış adalet aylık derecelerini gösterir amirlerince onaylanmış hizmet cetveli (Hizmet süreleri başvuruların son günü itibariyle hesaplanacaktır.)

2- Asgari iki takvim yükseköğrenimini belirten onaylı diploma sureti ya da mezuniyet belgesi (Diploma yabancı bir ülkeden alınmışsa YÖK'ten alınacak eşitlik belgesi),

3- Sağlıkla ilgili olarak görevini aralıksız yapmaya engel bir şart olmadığına, sabıka ve kayıtlar kaydı bulunmadığına dair adayın yazılı beyanı.

ANEKDOT:

Adayların, dilekçe sırasında başvuruları alan personele belgeleri ibraz etmeleri gerekmektedir. Belgelerini ibraz edemeyenlerin başvuruları kabul edilmeyecektir. Belgeler, denetim edildikten daha sonra adaylara iade edilecektir.

Yazılmış beyanlar tek bir dilekçede yer alacaktır.

Belgeler atanmaya yargı kazanan adaylar göre tahsis sürecinde ilgili birime teslim edilecektir.

IV- SINAVIN ŞEKLİ, SINAV KONULARI, KAYNAK ESERLER, BAŞARI SIRALAMASI, İTİRAZLAR

1- Görevde Artış sınavı şube müdürü kadroları için yazılı ve sözlü; diğer kadrolar için yazılı olarak yapılacaktır.

A-YAZILI SINAV

1- Görevde Yükselme Sınavının yazılı aşaması 21.02.2016 tarihinde, 10.00'da Ankara'da yapılacaktır.

2- Görevde yükselme sınavına kayıtlı tarihlerde DİBBYS programı üzerinden müracaat eden adayların başvuruları incelenecektir. Adaylar yazılı sınava müracaat edip edemeyeceklerini https://dibbys.diyanet.gov.tr adresinden kullanıcı hesaplarıyla öğrenebileceklerdir.

3- Yazılı sınava müracaat işlemleri II- BAŞVURU ŞEKLİ, YERİ VE ZAMANI başlıklı maddede belirtildiği şekilde yapılacaktır.

4- Yazılmış sınava girecek adaylar 12.02.2016 tarihinden itibaren imtihan giriş belgelerini aday.ankara.edu.tr adresinden alabileceklerdir.

5- Adaylar sınava, sınav giriş belgesi ve özel kimlik belgelerinden birisi (TC Kimlik No yazılmış güncel fotoğraflı nüfus cüzdanı veya süresi geçerli pasaport) ile gireceklerdir. Sınav giriş belgesi ile özel kimlik belgesi yanında olmayan adaylar sınava alınmayacaktır.

6- Yazılı Imtahan şimdiden seçmeli deneme biçiminde yapılacaktır. Adaylara sınavda 50 (elli) soru yöneltilecektir. Sınavda yer alacak her soru, puan olarak eşdeğer ağırlığa sahiptir.

7- Yazılı sınavda değerlendirme 100 puan üzerinden yapılacak olup değerlendirmede doğru cevaplar dikkate alınacaktır.

8- Yazılı Imtahan başarı puanı, yazılı ve sözlü imtihan sonucu puan sırasına tarafından atama yapılacak şube müdürü kadroları için 60, yazılı imtahan sonucu tahsis yapılacak öteki kadrolar için 70'tir.

9- Başarı puanı hesaplamasında Puan=(Doğru Sayısı / Soru Sayısı) x 100 formülü kullanılacaktır.

10- Sorularda ve cevap anahtarında hata olması ve bu hususun kurul kararı ile belirlenmesi sonucunda, soru/sorular iptal edilmeyecek, yanlış olan soru/soruların doğru seçenekleri dikkate içerlemek suretiyle bütün adaylarca doğru yapılmış kabul edilerek değerlendirmeye bu soru/sorular dahil edilecektir.

11- Adaylar yazılı imtahan sonuçlarını 15.03.2016 tarihinden itibaren namzet.ankara.edu.tr internet adresinden öğrenebileceklerdir.

D- SÖZLÜ SINAV

1- Şube müdürü kadrolarına başvuru eden adaylardan yazılmış sınavda en yüksek puan bölge adaydan başlatmak üzere bildiri edilen kadro sayısının beş katına kadar aday sözlü sınava çağrılacaktır. Sözlü sınava girmeye yargı şampiyon son adayla aynı puana sahip olan adayların tamamı sözlü sınava çağrılacaktır.

2- Sözlü imtihan tarihi yazılı sınav sonuçlarının açıklanması ve sözlü imtihan için zorunlu hazırlıkların tamamlanmasından daha sonra Başkanlığımız internet sitesinde ve aynı sitedeki İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü sayfasında ayrıca ilan edilecektir.

3- Adaylar; sözlü sınav için "imtihan giriş belgesi" alma ve sözlü sınav sonuçlarını https://dibbys.diyanet.gov.tr adresi üzerinden gerçekleştireceklerdir.

E- SÖZLÜ SINAV KONULARI VE DEĞERLENDIRME

1. Adaylar, sözlü sınavda imtihan kurulunun her bir üyesi kadar;

a) Sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi, (50 puan)

b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü, (10 puan)

c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve davranışlarının göreve uygunluğu, (10 puan)

ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı, (10 puan)

d) Genel kültürü ve genel yeteneği, (10 puan)

e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı (10 puan)

konularından 100 puan üzerinden değerlendirmeye tabi tutulacaktır.

2. Sözlü sınavda başarılı sayılabilmek için sınav kurulu üyelerinin her birinin ayrı olarak verdikleri puanların aritmetik ortalamasının asgari 70 puan olması gerekmektedir.

F- BAŞARI SIRALAMASI

1. Galibiyet sıralamasında, sadece yazılı sınav yapılanlar için yazılı imtahan puanı yüksek olana, keza yazılı hem sözlü imtihan yapılanlar için her iki sınavın aritmetik ortalaması yüksek olana öncelik verilecektir. Bu puanların eşit olması durumunda sırasıyla;

a) Hizmet süresi fazla olana,

b) Daha üst öğrenimi bitirmiş olana,

c) Üst öğrenim mezuniyet notu yüksek olana,

başarı sıralamasında öncelik verilecektir.

G- İTİRAZLAR

1. Adaylar, sınav sorularına, uygulamasına, yazılı sınav sonuçlarına ilişkin itirazlarını, soru ve cevap anahtarlarının ve yazılı sınav sonuçlarının namzet.ankara.edu.tr internet adresinde yayımlanmasından; sözlü imtihan sonuçlarına ilişkin itirazlarını ise sözlü imtihan sonuçlarının duyuru edilmesinden itibaren en geç 5 (beş) iş günü içerisinde yalnızca Diyanet İşleri Başkanlığına yapacaklardır.

2. Imtihan sorularına, uygulamasına ve yazılı sınav sonuçlarına itiraz edecek adayların itiraz başvurularını yapmadan önce ASYM'ye yan Döner Anapara İşletmesinin T.C. Ziraat Bankası Ankara Ulus Girişimci şubesi Ankara Üniversitesi Döner Sermaye İşletmesi Imtihan Idare Merkezi IBAN:TR120001002532699103995001 numaralı hesaba 20 TL (Yirmi Türk Lirası) itiraz ücreti yatırarak alınan banka dekontu ve itiraz konusunun ve iletişim adreslerinin açık açık yazılmış olduğu başvuru formu ile başvuru etmeleri gerekmektedir.

3. İtirazlar en geç 10 (on) iş günü içinde imtihan kurulunca incelenerek sonucu adaya bildirilecektir.

4. Bu başlıkta kayıtlı usule uygun yapılmayan, süresi geçtikten sonradan yapılan, T.C. kimlik numarası, imza, adres ve banka dekontu olmayan itirazlar ile e-mail ve faksla gönderilen uygulama ve itirazlar dikkate alınmayacaktır.

H- GÖREV İŞLEMLERİ

1. Atamalar başarılı olan adaylar arasından en yüksek puandan başlamak suretiyle başarı sıralamasına tarafından ilan edilen kadro sayısınca yapılacaktır.

2. Tahsis işlemlerinin yapılması için belirlenen süre içinde müracaat etmeyenlerin tayin işlemleri yapılmayacaktır.

3. Atamaya ilişkin öteki hususlar daha sonra ilan edilecektir.

V- ÖTEKI HUSUSLAR

1. Imtihan sürecindeki işlemlerde gerçeğe tutarsız beyanda bulunduğu saptama edilen adayların başvuruları ve sınavları geçersiz sayılacağı gibi devir alsalar deha görevleriyle ilişikleri kesilecektir.

2. Sınav sürecinin her aşamasında başvuru formu için istenilen bilgiler ve gerekli görülen diğer hususlarla ilgili, Başkanlık adaydan evrak istek edebilecektir.

3. Adayların, sınav sürecindeki iş ve işlemlerle ilgili taleplerinde faks ve e-mail ile işlem yapılmayacaktır. Adayların taleplerini içerir nemli imzalı ve yazılmış dilekçelerini İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğüne ulaştırmaları gerekmektedir.

4. Sınav ile ilgili Başkanlığımız internet sitesinde ve benzer sitedeki İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü sayfasında yapılan bütün duyurular tebligat sayılacaktır. Adaylara keza tebligat yapılmayacaktır.

5. Bu duyuruda yer almayan hususlarla ilgili olarak Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Çoğalma ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik, Diyanet İşleri Başkanlığı Görevde Artış ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği ile Devir ve Yer Değiştirme Yönetmeliği hükümleri geçerlidir.

VI- ILETIŞIM

Yazışma Adresi:

Diyanet İşleri Başkanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü Personel Sistemleri Eğitim ve Sınavlar Daire Başkanlığı

Üniversiteler Mah. Dumlupınar Blv. No:147/A 06800

Çankaya/ANKARA
Telefon :
(0312) 295 70 00
Fax :
(0312) 285 85 72
E-mail :
persis@diyanet.gov.tr

DİB İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

sizlere www.ensonhukuk.com farkıyla sunulmuştur
Sonraki
« Önceki
Önceki
Sonraki »
Thanks for your comment