Araştırma görevlisi alımında hangi şartlar kişiye özel niteliktedir?

"Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalarda Uygulanacak Merkezi Imtihan İle Giriş Sınavlarına İlişkin Yöntem ve Esaslara İlişkin Yönetmelik"in Genel Koşullar başlıklı 6 ncı maddesinin 5 inci fıkrasında; "Yükseköğretim kurumları, bu Yönetmeliğe emrindeki öğretim elemanı kadro ilanlarında lisans veya lisansüstü mezuniyet alanları ile duyuru edilen alana ait bilimsel, tarafsız ve denetlenebilir koşullar açık havada adayı tanımlayan özel şartlar koyamazlar." hükmü yer almaktadır.

bir de, benzer yönetmeliğin 8 inci maddesinin 1 inci fıkrasında; "Yükseköğretim kurumlarında gereklilik duyulan öğretim üyesi dışındaki öğretim elemanı kadroları, varsa ilgili birimin bölüm başkanınca, bölüm kurulunun görüşü alınarak fakültelerde dekanlığa, konservatuar ve yüksekokullarda müdürlüklere, rektörlüğe emrindeki bölümlerde rektörlüğe, enstitülerde ise enstitü yönetim kurulunun görüşü alınarak, müdür tarafından, bildiri edilmek üzere rektörlüğe iletilir. Rektörlükler kendilerine ulaşan kadro taleplerini en geç bir ay içinde Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına bildirirler. 78 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 5 inci maddesine tarafından kullanma izni bahşedilen kadrolar Yükseköğretim Kurulunun internet adresinde yayınlanmak üzere rektörlükçe Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına gönderilir." denilmektedir.

Üniversiteler yukarıda kayıtlı mevzuat hükümleri çerçevesinde, ilan etmek istediği araştırma görevlisi kadrosunda aranacak özel şartları belirledikten sonra Yükseköğretim Kuruluna Akademik Kadro İlanları menüsünde yayınlanmak üzere elektronik ortamda gönderir.

Bu süreçten daha sonra eğer üniversitenin belirlemiş olduğu özel şartın, Yükseköğretim Kurulu göre ilgili yönetmelikte aranan "bilimsel, tarafsız ve denetlenebilir şartlar açık havada adayı tanımlayan" nitelikte olmaması halinde YÖK göre düzeltilmesi için ilgili üniversiteye geri gönderilir.

Araştırma Görevlisi ilanına çıkmak isteyen üniversite YÖK göre düzeltilmesi istenilen özel şartlarla ilgili zorunlu düzenlemeyi yaparak her tarafta Yükseköğretim Kuruluna elektronik ortamda gönderir.

Yükseköğretim Kurulunun ilanının yukarıda kayıtlı yönetmelik hükmüne uygun olduğuna ikna olursa araştırma görevlisi kadrosu ilk elden Akademik Kadro İlanları menüsünde bildiri edilir.

Bu çerçevede, bütün araştırma görevlisi kadroları YÖK'ün iznine emrindeki olarak yayınlandığından adayı tanımlayan spesifik özel koşullar yazılması hem gerçekte keza de hukuki yönetmelik olarak muhtemel değildir.

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ KADROSU İLANLARINDA HANGİ ÖZEL ŞARTLAR İSTENEBİLİR ?

1- Kadronun ilan edildiği bölüm mezunu edinmek. (Örneğin, İşletme Bölümüne alınacak Araştırma Görevlisi için "İşletme Bölümü Lisans mezunu elde etmek.")

2-Kadronun ilan edildiği birim-anabilim dalında lisans ve yüksek lisans yapmış olmak.(Örneğin, Cihaz Mühendisliği Bölümüne alınacak Araştırma Görevlisi için "Makine Mühendisliği Bölümü Lisans mezunu almak. Benzer alanda yüksek lisans yapmış elde etmek.)

3-Kadronun bildiri edildiği bölüm mezunu olup, ilgili alanda tezli yüksek lisans yapıyor elde etmek.(Mesela, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümüne alınacak Araştırma Görevlisi için "Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Lisans mezunu edinmek. Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalında Yüksek Lisans yapıyor elde etmek.)

4-Kadronun bildiri edildiği anabilim dalında yüksek lisans yapıyor veya yapmış elde etmek.(Örneğin, Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalına alınacak Araştırma Görevlisi için "Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalında Yüksek Lisans yapıyor veya yapmış almak.)

5-Kadronun bildiri edildiği bölümde doktora yapıyor edinmek. (Mesela, Temel İslam Bilimleri Bölümü Arap Dili ve Belagatı Anabilim Dalına alınacak Araştırma Görevlisi için "Arap Dili ve Belagatı Anabilim Dalında Doktora yapıyor olmak.)

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ KADROSU İLANLARINDA HANGİ KOŞULLAR YAZILMAZ ?

1-Araştırma Görevlisi kadrosuna atanmak için tecrübe şartı olmadığından ilanlarda hiç bir şekilde deneyim şartı yazılamaz. (Örneğin lisans mezuniyeti sonrası alanında 2 yıl deneyim gibi)

2-Sertifika, doküman vb. diğer ek özel şartlara sahip almak gibi kriterler ilanlara yazılamaz.

Bu itibarla, Araştırma Görevlisi ilanlarında Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora gibi bölge kriterleri dışarıya ""bilimsel, nesnel ve denetlenebilir koşullar dıştan adayı tanımlayan" şartların Araştırma Görevlisi alımlarında özel koşul olarak ilanlarda yer alamayacağını sizlere açıklamaya çalıştık.

sizlere www.ensonhukuk.com farkıyla sunulmuştur
Sonraki
« Önceki
Önceki
Sonraki »
Thanks for your comment