Tüm mesleki bölüm mezunları teknisyen unvanını alabilecek

3795 sayılı Kanununda yer alan hüküm şu şekildedir:

"Gördükleri mesleki teknik öğretim alanlarına tarafından;
a) Endüstri meslek lisesi, kız meslek lisesi, teknik lise ve kız teknik lisesi mezunlarına, "teknisyen",... Unvanı verilir."

Kanunun bu hükmüne kadar daha önce yalnızca endüstri, kız, tekni ve kız teknik lisesi mezunlarına "teknisyen" unvanı verilmekteydi.

Oysa, 9 Aralık 2016 tarihli Devlete Ait Gazetede yayımlanan 6764 sayılı Kanunun 50. maddesinde şu düzenleme yer almıştır:

"MADDE 50- 3795 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (e) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"a) Mesleki ve teknik öğretim veren ortaöğretim kurumlarından mezun olanlar ile denkliği Ulusal Eğitim Bakanlığınca kabul edilen diğer mesleki ve teknik öğretim veren ortaöğretim kurumlarından mezun olanlar ve bu okullara eşit mülga okullardan mezun olanlara "teknisyen",
"e) Teknik hoca unvanını kazananlar için Yükseköğretim Kurulunca belirlenen mühendislik fakültelerince düzenlenecek iki yarıyıl süreli mühendislik eğitimi tamamlama programını maksimum dört yarıyıl içinde bitirenlere dallarında "mühendis","

DEĞER BIÇME

Artık yalnızca bir takım liselere değil tüm mesleki ve teknik lise mezunlarına "teknisyen" unvanı verilecektir.

Yine maddede yer alan hükme tarafından daha önce mesleki bir okuldan mezun olmasına rağmen adı kanunda yer almadığı için teknisyen unvanı alamayan kişilerde, okulları kapatılmış olsa zeka "teknisyen" unvanı alabilecektir.

MEB, teknisyen adaylarının sesini ne vakit duyacak? MEB, teknisyen adaylarının sorununu çözüyor sizlere www.ensonhukuk.com farkıyla sunulmuştur
Sonraki
« Önceki
Önceki
Sonraki »
Thanks for your comment