Tek tabloda öğretim elemanı alım kriterleri

Öğretim elemanı derken ne kast ediliyor?

Profesör, doçent ve yardımcı doçente öğretim üyesi denmektedir. Aşağı yayımlanan tablo öğretim üyesi dıştan kalan öğretim elemanlarını yani araştırma görevlisi, öğretim görevlisi, okutman, uzman ve çeviriciyi kapsamaktadır.

Öğretim elemanı alımını hangi yönetmelik düzenliyor?

Öğretim elemanı alımı, YÖK göre yürürlüğe konulan Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalarda Uygulanacak Merkezi Imtihan İle Giriş Sınavlarına İlişkin usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümlerine tarafından yürütülmektedir. Tıklayın.

ÖĞRETİM ELEMANI KADROLARINDA ARANAN KRİTERLER

UNVAN

ALES

YABANCI DİL

TECRÜBE VE MEZUNİYET

YAZILI VE
SÖZLÜ SINAV

YAŞ

ARAŞTIRMA
GÖREVLİSİ

Tahsis yapılacak programa hangi alanda öğrenci alınıyorsa o alanda ALES'ten en az 70 puan (Eğitim bilimleri bölümüne alınacaklarda lisans mezuniyet alanında 70 puan)

YDS'den minimum 50 puan ya da ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen bir sınavdan bu puan muadili bir puan almış olmak.

en az lisans mezunu edinmek.

yazılı imtahan yapılır

İlana birincil başvuru tarihi itibarıyla 35 yaşını doldurmamış olmak

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
(LİSANS DÜZEYİNDE
EĞİTİM VERILEN YERLER)

Lisans öğreniminden mezun olunan
alanda ALES'ten asgari 70 puan

YDS'den asgari 50 puan ya da ÖSYM göre eşdeğerliği kabul edilen bir sınavdan bu puan muadili bir puan almış elde etmek.
(Eğitim dili tanıdık olmayan dilse en düşük 80 puan)

asgari tezli yüksek lisans mezunu edinmek veya lisans mezunu almak ve belgelendirmek kaydıyla alanında asgari beş sene deneyimli olmak,

yazılı sınav yapılır.
(Eğitim dili tanıdık olmayan
dilse sözlü ve/veya
yazılı sınav)

Yaş sınırı yoktur.

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
(ÖN LİSANS DÜZEYİNDE
EĞİTİM VERILEN YERLER)

Lisans öğreniminden mezun olunan
alanda ALES'ten en az 70 puan

Yabancı dil şartı yoktur.
(Eğitim dili yabancı dilse minimum 80 puan)

en az tezli yüksek lisans mezunu edinmek ya da lisans mezunu edinmek ve belgelendirmek kaydıyla alanında minimum iki yıl deneyimli elde etmek.

yazılı imtahan yapılır.
(Eğitim dili yabancı
dilse sözlü ve/veya
yazılı imtahan)

Yaş sınırı yoktur.

OKUTMAN(YABANCI DİL)

Hangi puan tarzında en düşük 70 puanı
sağlıyorsa

Bildiri edilen yabancı dilde Yükseköğretim Kurulu göre kabul edilen merkezi yabancı dil sınavından minimum 80 puan veya eşdeğerliği kabul edilen bir sınavdan bu puan muadili bir puana sahip edinmek.

minimum Lisans mezunu edinmek.

Sözlü sınav yapılır.

Yaş sınırı yoktur.

OKUTMAN(TARİH, TÜRK DİLİ VB.)

Lisans öğreniminden mezun olunan
alanda ALES'ten asgari 70 puan

YDS'den en az 50 puan ya da ÖSYM göre eşdeğerliği kabul edilen bir sınavdan bu puan muadili bir puan almış elde etmek.

asgari Tezli Yüksek Lisans
mezunu olmak.

yazılı imtahan yapılır

Yaş sınırı yoktur.

UZMAN

Lisans öğreniminden mezun olunan
alanda ALES'ten en az 70 puan

YDS'den en az 50 puan ya da ÖSYM göre eşdeğerliği kabul edilen bir sınavdan bu puan muadili bir puan almış elde etmek.

asgari tezli yüksek lisans mezunu elde etmek veya lisans mezunu olmak ve belgelendirmek kaydıyla alanında en düşük iki yıl tecrübeli edinmek.

yazılı imtahan yapılır

Yaş sınırı yoktur.

ÇEVİRİCİ

Lisans öğreniminden mezun olunan
alanda ALES'ten en az 70 puan

Ilan edilen yabancı dilde Yükseköğretim Kurulu kadar kabul edilen merkezi yabancı dil sınavından en düşük 80 puan ya da eşdeğerliği kabul edilen bir sınavdan bu puan muadili bir puana sahip olmak.

en düşük tezli yüksek lisans mezunu elde etmek veya lisans mezunu olmak ve belgelendirmek kaydıyla alanında en az iki sene tecrübeli edinmek.

Sözlü sınav yapılır.

Yaş sınırı yoktur.

sizlere www.ensonhukuk.com farkıyla sunulmuştur
Sonraki
« Önceki
Önceki
Sonraki »
Thanks for your comment