'Öğretmenlerin sorumluluk üstlenmesi gerekiyor'

Kocaeli Üniversitesi (KOÜ) tarafından TÜBİTAK desteğiyle hayata geçirilen Hoca Adaylarına Uzlaşma Eğitimi Projesi zarfında 7 üniversiteden 40 öğrenci eğitilecek.

TÜBİTAK göre Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı Dahilinde desteklenen projenin başlangıç toplantısı, İzmit'te bir otelde gerçekleştirildi.

Toplantıya, KOÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ahmet Ufak, KOÜ Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Elşen Veli, projede öğretici olarak atama bölge öğretim görevlileri ile iştirakçi öğrenciler katıldı.

KOÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ufak, burada yaptığı konuşmada, dünyada her geçen gün şiddetin, nefretin ve korkunun arttığını ve bunların sonucunun da savaş gibi daha büyük olaylara sebebiyet verdiğini söyledi.

Böyle bir dönemde barıştırma eğitiminin öne çıktığını dile getiren Küçük, insanların, sorunlarını barışçıl yollarla çözmesi, bunun için de şahısların empati kurabilen ve affeden olmaları gerektiğini kaydetti.

Ufak, öğretmenlerin geleceği şekillendiren kişiler olduğunu vurgulayarak, projenin amacına ulaşması dileğinde bulundu.

KOÜ Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Veli de bir milletin geleceğe hazırlanmasında en büyük sorumluluğun öğretmenlere düştüğüne sinyâl ederek, bundan nedeniyle öğretmen adaylarının geleceğin hazırlanmasında ne gibi katkıları olabileceğini çoktan düşünmeleri gerektiğini açıklama etti.

Projede katılımcı olarak bulunan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine bir nevi adım attığını anlatan Veli, şunları kaydetti:

"Ülkemizin içinden geçtiği bu hassas dönemde barış eğitiminin ne dek önemli olduğunu görmekteyiz. Öğretmenliğin temelinde sevgi vardır. Bir çocuk doğduktan 5-6 sene sonradan ebeveynleri kadar öğretmenlere teslim edilmektedir. Bir insanın hayata hazırlanmasında en büyük atama öğretmenlere düşmektedir. böylece ülkemizin kolaylık ve barışma içinde yaşamasında keza de bilimsel ve hesaplı açıdan ileri gitmesinde öğretmenlere büyük atama ve yükümlülük düşmektedir. Eğitime gelen katılımcıları ve eğitimcileri gönülden kutluyorum."

Görüşme, projeyle ilgili sunumun gösterilmesinin arkasından sona erdi.

- "Öğretmenlerin bu konuda mesuliyet üstlenmesi gerekiyor"

Projenin yürütücüsü KOÜ Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Soner Polat, AA muhabirine yaptığı açıklamada, toplumda zor olaylarının çözümüne katkıda bulunmak için bir proje hazırlayarak TÜBİTAK'a sunduklarını anlattı.

Sundukları projede çatışmaların eğitim yoluyla önlenebileceğine vurgu yaptıklarını ve öğretmenlerin bu konuda yükümlülük üstlenmesi gerektiğini vurguladıklarını dile getiren Polat, beğeniyle karşılanan projelerinin TÜBİTAK kadar desteklendiğini belirtti.

Polat, bugün açılış toplantısını yaptıkları proje dahilinde 7 üniversiteden gelen 40 öğrenciye uzlaşma eğitimi vereceklerini aktararak, "Öğrenciler, önümüzdeki hafta içi 5 gün eğitim alacak. Eğitimlerin bir kısmı teorik bir kısmı da uygulamalı atölye çalışması şeklinde gerçekleşecek. Eğitimleri bu alanda çalışan 8 ayrı üniversiteden 10 öğretim üyesi verecek. Eğitimleri başarıyla tamamlayan öğrencilere sertifika vereceğiz. Bu sertifika da barış eğitimi verme konusunda tatmin edici olduklarını belgeleyecek." diye konuştu.

Bu proje ile gerçekte ulusal eğitim sistemine, YÖK'e bir prototip sunduklarına dikkati çeken Polat, "Toplumundaki şiddetin eğitim aracılığıyla önlenebileceğini söylüyoruz. İnsanların uzlaştırma içerisinde, birlikte yaşamayı öğrenmeleri gerekiyor. Barışı insanlarda yaşatamazsak nefret söylemi ortaya çıkıyor veya güç ortaya çıkıyor ama bu da ileride savaşa hazırlanmış veya terör için insan tipi yaratıyor. Biz bunları ortadan kaldırmak için barışçıl bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz." ifadelerini kullandı.

- Proje

TÜBİTAK tarafından desteklenen proje zarfında 7 ayrı üniversitenin eğitim fakültelerinin 3. ve 4. sınıflarında öğrenim görebilen 40 öğrenci, 30 Ocak-3 Şubat tarihlerinde, günde 8 saat eğitim alacak.

"Uzlaştırma eğitimi" konusunda bilimsel incelemeler yapan 8 ayrı üniversiteden 10 öğretim üyesi katılımcılara "Uzlaşma eğitimi ve duygusal akıl", "Uzlaştırma için duyguların yönetimi", "Bahis teknikleri", "Kültürel bağlantı", "Kültürel empati", "Barıştırma için güven" gibi başlıklar aşağı eğitimler verecek.

sizlere www.ensonhukuk.com farkıyla sunulmuştur
Sonraki
« Önceki
Önceki
Sonraki »
Thanks for your comment