Öğretim görevlisi, bekleme süresine tabi olur mu?

Üniversitede öğretim görevlisi olarak çalışmaktayım. Kendi isteğim ile görevden ayrılmam durumunda 657'e ast kadrolara atanmam için beklemem gereken bir zaman var mı veya istifa ettikten sonra anında atanıp göreve başlayabilir miyim?

2914 sayılı Yüksek Öğretim Personel Kanununun "Öğretim elemanlarının sınıflandırılması" başlıklı 3 üncü maddede öğretim elemanlarının; profesör, doçent, asistan doçent, öğretim görevlisi, okutman, araştırma görevlisi ile uzman çevirici ve eğitim-öğretim planlamacılarından oluştuğu belirtilmiştir. Siz de bu kanuna tabisiniz.

657 sayılı Kanuna ast olarak çalışmakta olanların görevden ayrılmaları durumunda ya da meslekten çıkarılmaları durumunda beklemeleri gereken süreler düzlenmiştir. Buna göre DMK'nın 97. maddesinde; "Memurlardan mali ve cezai sorumlulukları saklı kalmak üzere;
A) 94 üncü maddenin 2 nci ve 3 üncü fıkrasına uygun bir şekilde memuriyetten çekilenler altı ay geçmeden,
B) Bu Kanuna göre çekilmiş sayılanlar ile 94 üncü maddesinin 2 nci fıkrasına uymadan görevlerinden ayrılanlar bir sene geçmeden,
C) 95 inci maddede yazılı zorunluluklara uymayanlar 3 yıl geçmeden,
D) 96 ncı maddeye tutarsız hareket edenler hiçbir surette,
Devlet memurluğuna alınamazlar."

hükmü bulunmakta olup, bu hüküm. sadece 657'e ast olarak çalışmakta olanlara ilişkindir.

2914 sayılı Yüksek Öğretim Personel Kanuna ast olarak çalışmanız nedeniyle görevinizden ayrıldıktan sonradan her hangi bir süreye bağlı olmaksızın atamanız yapılabilir.

sizlere www.ensonhukuk.com farkıyla sunulmuştur
Sonraki
« Önceki
Önceki
Sonraki »
Thanks for your comment