Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinde değişiklik

13 Ocak 2017 CUMA

Devlete Ait Gazete

Sayı : 29947

MEVZUAT

Ulusal Eğitim Bakanlığından:

ULUSAL EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARI

YÖNETMELİĞİNDE DEĞIŞTIRME YAPILMASINA

DAİR YÖNETMELIK

MADDE 1 - 20/3/2012 tarihli ve 28239 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Ulusal Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (g) bendinde yer alan "farklı alanlara yönlendirilmiş kursları," ibaresinden başarılı olmak üzere "özel öğretim kursları," ibaresi eklenmiş, aynı fıkranın (ö) bendi aşağıdaki şekilde değişmiş, (p) bendinde bulunan "çeşitli kurs kapsamındaki" ibaresi yürürlükten kaldırılmış ve benzer fıkraya aşağıdaki (v) bendi eklenmiştir.

"ö) Bilim grubu: Bakanlıkça lise ve dengi okul öğrencileri ile mezunlarına karşın onaylanan çerçeve programı doğrultusunda (Ilave-15)'te belirlenen grupları,"

"v) Özel mesleki yeterlilik kursu: Şoför ve yöneticilere, 11/6/2009 tarihli ve 27255 sayılı Devlete Ait Gazete'de yayımlanan Karayolu Taşıma Yönetmeliği kapsamındaki faaliyetlerde mesleğin icrası ile ilgili eğitim, veri, maharet ve ekipman kazandıran özel öğretim kurumlarını,"

MADDE 2 - Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesinin ikinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, (f) bendinde bulunan "(Ek-4)'te" ibaresi "(Ilave-15)'de" biçiminde değişmiş, benzer fıkraya aşağıdaki bentler eklenmiş ve aynı maddenin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"c) Kurucu tüzel birey ise kuruluş amaçları içinde özel öğretim kurumu işletmeciliği yapılacağına ilişkin ifade ile ortakların ve ortaklar aralarında tüzel kişiler varsa o tüzel kişilerin de uyruğunun yer aldığı ve tüzel kişinin niteliğine kadar Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde yayımlanmış başlıca anlaşma, tüzük veya vakıf senedinin ve varsa değişikliklerinin örneği."

"s) Özel motorlu vasıta sürücü kursu açacaklardan kurucu reel kişi ise kurucunun, kurucu tüzel birey ise kurucu temsilcisinin üniversitelerin alet, motor, otomotiv, mekatronik, otobüs kaptanlığı, ulaştırma ve trafik bölümü ve sözde lisans ya da ön lisans programlarından mezun olduğuna dair doküman veya herhangi bir motorlu araç sürücü kursunda asgari üç yıl eğitim personeli olarak çalıştığına dair doküman.

ş) Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezi açacaklarda kurucu gerçek birey ise kurucunun, kurucu tüzel kişi ise kurucu temsilcisinin üniversitelerin eğitim fakültelerinden mezun olduğuna, hoca/bilirkişi öğretici olarak atanabileceğine ya da herhangi bir özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde en az üç yıl eğitim personeli olarak çalıştığına dair belge.

t) Özel öğrenci etüt eğitim merkezi veya özel öğretim kursu açacaklarda kurucu gerçek birey ise kurucunun, kurucu tüzel birey ise kurucu temsilcisinin üniversitelerin eğitim fakültelerinden mezun olduğuna ya da öğretmen/uzman eğitici olarak atanabileceğine ilişkin evrak."

"(4) Kanunun 3 üncü maddesinin on birinci fıkrasında kayıtlı yerlerin mülki yöneticilik amirleri kadar görevlendirilen yetkililerce tespiti halinde bu yerleri kuran veya işletenlere Kanunda belirtilmiş miktarda idari para cezası valilikçe verilir. Verilen yönetimsel para cezası, 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu hükümlerine kadar ilgiliye tebliğ edilir, peşine düşüp takip ve tahsili için ise Maliye Bakanlığının ildeki ilgili birimine bildirilir. Keza bu yerler valilikçe kapatılır."

MADDE 3 - Benzer Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin birinci fıkrasında bulunan "iki maarif müfettişi, maarif müfettişi sayısı beş ve daha eksik olan illerde ise bir maarif müfettişi ile bir şube müdürü" ibaresi "iki maarif müfettişi/şube müdürü ya da yerinde görülen başka personel" biçiminde, ikinci fıkrasında bulunan "Maarif müfettişlerince" ibaresi "İl ulusal eğitim müdürlüğünce maarif müfettişi/şube müdürü veya yerinde görülen başka personelin" biçiminde, yedinci fıkrasında yer alan "maarif müfettişlerince" ibaresi "il ulusal eğitim müdürlüğünce görevlendirilen maarif müfettişi/şube müdürü yahut yerinde görülen diğer personel tarafından" şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 4 - Benzer Yönetmeliğin 7 nci maddesinin birinci fıkrasının son cümlesinde yer alan "diğer kurumlara" ibaresinden başarılı olmak üzere "kıta," ibaresi eklenmiş ve dördüncü fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.

"Okulların kurum açma izni ile iş yeri açma ve alıştırma ruhsatlarında, reklam ve ilanlarında kolej ibaresi kullanılabilir."

MADDE 5 - Benzer Yönetmeliğin 9 uncu maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Kurum açma izni ile iş yeri açma ve alıştırma ruhsatının iptali ile yönetimsel para cezaları

MADDE 9 - (1) Kanunun 7 nci maddesi hükümlerinde belirtilen durumların gerçekleşmesi halinde işlenen fiile göre kuruma yönetimle ilgili para cezası uygulanır ya da kurum açma izni ile meslek yeri açma ve egzersiz ruhsatı iptal edilir.

(2) Değişim sürecinin bitiminde dönüşme başvurusunda bulundukları örgün eğitim kurumunun haiz olması gereken şartları karşılayamayan kurumların kurum açma izni ile meslek yeri açma ve çalışma ruhsatı iptal edilerek faaliyetlerine son verilir.

(3) Kanunun 7 nci maddesinin ikinci fıkrası hükümlerinde belirli fiillerin analiz/soruşturma/teftiş sonucunda tespiti halinde Kanunda belirtilmiş miktarlarda idari para cezası, kurum açma iznini vermeye yetkili makam tarafından verilir. Verilen idari para cezası hakiki birey ise kurucuya; tüzel kişilik ise kurucu temsilcisine Tebligat Kanununa tarafından valilikçe beyanname edilir, peşine düşüp takip ve tahsili için ise Maliye Bakanlığının ildeki ilgili birimine bildirilir.

(4) Okullarda yapılan öğrencilerin galibiyet durumlarının ölçülmesine ilişkin sınavlarda gerçek dışı anekdot verildiğinin tespiti halinde, Kanunun 7 nci maddesinin ikinci fıkrasının (d) bendinde belirli fiil için uygulanan idari para cezası verilir."

MADDE 6 - Benzer Yönetmeliğe aşağıdaki 9/A ve 9/B maddeleri eklenmiştir.

"Yabancı uyruklu ortağı saptama edilen kurumlar

MADDE 9/A - (1) Kurumun, ortakları aralarında tanıdık olmayan uyruklu ortakların ve ortaklar arasında tüzel kişiler varsa o tüzel kişilerin de ortakları arasında tanıdık olmayan uyruklu gerçek ya da tüzel birey/kişiler bulunduğunun çözümleme/soruşturma/yoklama sonucunda tespiti halinde Kanunun 3 üncü maddesinde açıklanmış miktarda yönetimsel para cezası, kurum açma iznini vermeye yetkili makam göre verilir. Verilen yönetimsel para cezası ile tanıdık olmayan uyruklu hakiki veya tüzel birey ortaklığın 30 işgünü içerisinde sonlandırılması gerektiği hususu, hakiki kişi ise kurucuya; tüzel şahsiyet ise kurucu temsilcisine Tebligat Kanununa kadar valilikçe beyanname edilir, takip ve tahsili için ise Maliye Bakanlığının ildeki ilgili birimine bildirilir.

(2) Kurucunun, verilen vakit içinde tanıdık olmayan uyruklu reel veya tüzel birey ortaklığı sonlandırmadığının veyahut kurumda ikinci kez tanıdık olmayan uyruklu gerçek veya tüzel kişiliğin bulunduğunun çözümleme/soruşturma/kontrol sonucu saptama edilmesi halinde, kurum açma izni ile meslek yeri açma ve egzersiz ruhsatı, vermeye yetkili makam tarafından iptal edilir.

(3) Kanunun 5 inci maddesi hükümleri kapsamındaki kurumlara bu madde hükümleri uygulanmaz."

Kurucu isteğiyle eğitim ve öğretim faaliyetine ara verme

MADDE 9/B - (1) Kurucu veya kurucu temsilcisi; kurumda öğrenci/kursiyerlerin bulunmaması, personel görevlendirilmesi dıştan kurum açma şartlarını koruması ve kurum açma izni veren makamca mazereti uygun görülmesi kaydıyla izin verildiği tarihten itibaren okullarda en çok iki, öteki kurumlarda ise en çok bir sene süreyle eğitim ve öğretim faaliyetine ara verebilir.

(2) Verilen zaman sonunda veya süre sona ermeden kurucu ya da kurucu temsilcisi göre öğretime başlangıç talebinde bulunulması ve yaptırılacak incelemede kurumun eğitim-öğretime hazırlanmış olduğunun valilikçe tespit edilmesi halinde, kurum açma izni veren makam göre yeniden faaliyetine izin verilir.

(3) Faaliyetine her yerde müsade verilen ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim okullarında öğretim yılı başında, diğer kurumlarda ise peşine düşüp takip eden ayın ilk çalışma günü eğitim ve öğretim faaliyetine başlanır.

(4) Verilen süre sonunda öğretime başlamayan kurumun kurum açma izni ile meslek yeri açma ve alıştırma ruhsatı, vermeye yetkili makam tarafından iptal edilir.

(5) Azınlık okulları, Bakanlığın izni ile bu maddede belirli sürelere bağlı kalmaksızın eğitim-öğretim faaliyetine ara verebilir."

MADDE 7Aynı Yönetmeliğin 10 uncu maddesinin onuncu fıkrasında yer alan "(Ek-4)'te" ibaresi "(Ek-15)'te" biçiminde değiştirilmiştir.

MADDE 8 - Benzer Yönetmeliğin 11 inci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendinin (1) numaralı daha alçak bendi aşağıdaki şekilde değişmiş, ikinci fıkrasına aşağıdaki tümce ve aynı maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.

"1) Bahçesi yer alan inşaat ruhsatı/inşa kullanım müsade belgesi mektep binası olarak alınan müstakil binalarda ya da bahçe içerisinde tamamı mektep olarak kullanılan benzer binanın birbirine doğrudan geçişi olmayan ayrı bölümlerinde mektep öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ile maksimum üç ortaöğretim okulu,"

"Fakat binanın zemin katında bölümleri bulunan okullar dışındaki kurumlarda engelli erişilebilirliğinin sağlanması ve engelliler için ders yapılan bölümler ile diğer ihtiyaçlarına ilişkin hizmetlerin bu katta verilmesi halinde öteki katlar için engelli erişilebilirlik şartı aranmaz."

"(3) Kurum binasının tamamının kurucuya ait olması ya da tamamının kiralanması durumunda, kurum tarafından kullanıma hazırlanmış olmayan/kullanılmak istenmeyen kat ya da bölümler kullanılmayabilir, bu katlar için engelli erişimi aranmaz. Fakat laf konusu katlarla ilgili bilginin 5 inci maddenin ikinci fıkrasının (k), (l) ve (m) bentlerinde farzedilen belgelerin içeriğinde bulunması gerekir. Bu kat ve bölümler herhangi bir amaçla kullanılamaz ve etkinlik yapılamaz.

(4) Okullarda, bahçe antre ve bina kapıları öncelikli olmak üzere, en az on beş gün süreyle görünüm kayıtlarını depolayacak güvenlik kamera sistemi kurulur. Ama, sınıf ve ders yapılan bölümler, öğretmenler odası, idareci ve öteki alıştırma/dinlenme odaları, rehberlik odası, kütüphane, spor salonu, yüzme havuzu, tuvalet lavabo, ibadethane ve sözde birimlerin içini görecek şekilde güvenlik kameraları yerleştirilemez."

MADDE 9Aynı Yönetmeliğin 12 nci maddesinin üçüncü fıkrasının ikinci cümlesinde bulunan "Farklı Alanlara Yönlendirilmiş kurslar zarfında açılan" ibaresi yürürlükten kaldırılmış ve benzer cümlede yer alan "özel" ibaresi "Özel" şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 10 - Aynı Yönetmeliğin 13 üncü maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinde bulunan "(Ek-4)'te" ibaresi "(Ilave-15)'te" biçiminde değiştirilmiş, ikinci fıkrasında bulunan "tablodaki" ibaresinden varisi olmak üzere "aynı grupta bulunan" ibaresi, "belirtilen" ibaresinden başarılı olmak üzere "benzer gruptaki" ibaresi eklenmiş, benzer fıkrada bulunan "maarif müfettişlerince" ibaresi "il ulusal eğitim müdürlüğünce görevlendirilen maarif müfettişi/şube müdürü ya da yerinde görülen diğer personel göre" şeklinde değiştirilmiş ve benzer maddenin beşinci fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiştir.

"e) Lise ve dengi okul öğrencilerine karşın program uygulayan özel öğretim kurslarına, mezunlara karşın program ilavesi eklenmek istenmesi veya mezunlara yönelik program uygulayan özel öğretim kurslarına lise ve dengi okul öğrencilerine yönelik program ilavesi eklenmesi durumunda; il milli eğitim müdürlüğünce görevlendirilen maarif müfettişi/şube müdürü ya da uygun görülen diğer personel kadar yapılan incelemede, program ilavesine ilişkin düzenlemenin 12 nci maddenin üçüncü fıkrasına uygun olduğunun belirtilmesi gerekmektedir."

MADDE 11 - Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin ikinci fıkrasında yer alan "maarif müfettişi" ibaresi "herhangi bir çözümleme" şeklinde değişmiş ve mülga sekizinci fıkrası aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmiştir.

"(8) Kurucusu vakıf veya dernek olan kurumun, vakıf veya derneğin iktisadi işletmesine devrinde tahsis senedi istenmez. Ama noter onaylı yönetim kurulu kararı ve birinci fıkrada belirtilen öteki belgelerle birlikte valiliğe başvuru eder."

MADDE 12 - Aynı Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde, üçüncü fıkrasında bulunan "maarif müfettişleri" ibaresi "il milli eğitim müdürlüğünce görevlendirilen maarif müfettişi/şube müdürü veya yerinde görülen başka personel" biçiminde değiştirilmiş ve benzer fıkrada yer alan "yalnızca değişen bölümler ile kurumun iki taraflı alanlarının yeterli olup olmadığına bakılarak" ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.

"(2) Kurucu veya kurucu temsilcisi mevcut binada değişiklik gerçekleştirmek suretiyle kontenjan değişikliği yapmak için 5 inci maddenin ikinci fıkrasının (d), (ı), (k), (l) ve (m) bentlerinde belirli belgelerle birlikte kaymakamlık ya da valiliğe başvurur. 6 ncı madde doğrultusunda düzenlenecek raporun incelenmesi sonucunda 5 ve 11 inci maddelerde sayılan kurum açılacak yapı ile ilgili şartlara uygun olduğunun görülmesi halinde kurum açma izni ile meslek yeri açma ve alıştırma ruhsatını veren merci tarafından kuruma on beş çalışma günü içerisinde izin verilir. Bu süre, evrakın ilgili merciin evrakına antre tarihinden itibaren hesaplanır. Ancak binaya blok ya da kat ilavesi yapmadan, bina içinde ve dışında yer alan perde, kolon, kiriş, döşeme gibi binanın taşıyıcı unsurlarına müdahalede bulunmadan halihazırda yer alan alanları; alçıpan, alüminyum, temperli sırça gibi hafif ve sağlam malzemelerle bölerek değerini düşürme, aynı malzemenin kaldırılarak yapılan büyütme işlemlerine karşın tadilatlar var ise Genel Müdürlükçe belirlenerek internet sayfasında yayımlanan standartlar dikkate alınarak il ulusal eğitim müdürlüğünce görevlendirilen maarif müfettişleri/şube müdürleri ya da uygun görülen diğer personel tarafından yalnızca değişen bölümler ile kurumun karşılıklı alanlarının yeterli olup olmadığına bakılarak düzenlenecek rapora kadar kurum açma izni ile iş yeri açma ve alıştırma ruhsatı veren merci göre müsade verilir."

MADDE 13 - Benzer Yönetmeliğin 18 inci maddesinin beşinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"(5) Kanunda belirtilen şartlara uymadan kurumunu kapatanlar ile soruşturma sonucu kurum açma izni ile işyeri açma ve çalışma ruhsatı iptal edilen kurucu hakkında Kanunun 7 nci maddesinin altıncı fıkrası çerçevesinde operasyon yapılır."

MADDE 14 - Benzer Yönetmeliğin 23 üncü maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"(2) Kapanan veya kapatılan kurumun kurucusu; eğitim personeli ve öteki personelin, öğrenci ya da kursiyerlerle ilgili bütün defterlerini, dosyalarını ve öteki evrakını; okullar keza mühürlerini en geç bir ay içinde il ya da ilçe milli eğitim müdürlüğüne usulüne kadar tayin ve vazgeçmek zorundadır. Devir ve teslimden kaçınan kurucuya Kanunda kayıtlı miktarda idari para cezası valilikçe verilir. Bahşedilen yönetimle ilgili para cezası gerçek birey ise kurucuya; tüzel kişilik ise kurucu temsilcisine Tebligat Kanununa göre valilikçe beyanat edilir, peşine düşüp takip ve tahsili için ise Maliye Bakanlığının ildeki ilgili birimine bildirilir."

MADDE 15 - Aynı Yönetmeliğin 25 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinin (2) numaralı daha aşağı bendinde yer alan "özel öğretim kurslarında ise ilgili bilim grubu programına yerinde hoca veya bilirkişi eğitici," ibaresi yürürlükten kaldırılmış ve aynı fıkraya aşağıdaki bent eklenmiştir.

"f) Özel öğretim kurslarında;

1) Kurum müdürü,

2) İlgili bilim grubu programına uygun öğretmen ya da bilirkişi öğretici,

3) Müdür yardımcısı ve öteki personel ise isteğe tabi olarak

görevlendirilir."

MADDE 16 - Benzer Yönetmeliğin 26 ncı maddesinin dördüncü fıkrasının ikinci cümlesi yürürlükten kaldırılmıştır.

MADDE 17 - Aynı Yönetmeliğin 46 ncı maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan "merkezlerinde," ibaresinden sonra gelmek üzere "kurumun eğitim verdiği programa uygun, programı destekleyen" ibaresi eklenmiş ve dokuzuncu fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"(9) Özel öğretim kurslarında, belirtilen kursiyerlere yönelik Genel Müdürlükçe onaylanan öğretim programlarında yer alan kazanımların ölçülmesi nedeniyle açık uçlu soruların da yer aldığı ücretsiz seviye belirleme ve test sınavları sadece kurum binalarında yapılabilir. Düzey tespit sınavları, kurumlar kadar, kursiyerlerin gelişimini peşine düşüp takip etmek nedeniyle, eğitim döneminin başında, ortasında ve sonunda gerçekleştirilir. Sınavlar sonucunda, kursiyerlerin konulara kadar başarı analizleri yapılır ve kursiyerlere geri bildirim verilir. Kursiyerlerin kişisel bilgileri ile başarı durumları, e-Yaygın modülü ve denetlemeye yetkili kişiler dışında paylaşılamaz. Lise ve dengi okul mezunlarına yönelik (Ilave-15)'te yer alan bilim grubu programlarını uygulayan esas liselerde de bu fıkra hükümleri doğrultusunda kayıtlı kursiyerlerine karşın seviye belirleme ve test sınavları yapılır."

MADDE 18 - Aynı Yönetmeliğin 48 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan "(Ek-4)'te" ibaresi "(Ilave-15)'te" biçiminde değiştirilmiştir.

MADDE 19 - Benzer Yönetmeliğin 51 inci maddesinin yedinci fıkrasında yer alan "kimlik numarası," ibaresinden varisi olmak üzere "(Ilave-4)'te bulunan açık öğretim öğrencileri için kurs grubunda belirtilen programlara kayıt olacaklar için ilgili açık öğretim programına kayıtlı olduğuna dair öğrenim belgesi ve" ibaresi, onuncu fıkrasında bulunan "çeşitli kurslara," ibaresinden sonra gelmek üzere "özel öğretim kurslarına," ibaresi ve benzer maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.

"(13) Özel okullarda nakil ve geçiş başvurusu, veli talebi doğrultusunda e-Okul sistemi üzerinden zamana tabi kalmaksızın yapılır.

(14) Özel mesleki ve teknik Anadolu liselerinin sıhhat alanlarına; 9 uncu sınıfta aralıksız, 10 uncu sınıfta ise Eylül ayı sonuna kadar öteki ortaöğretim kurumlarından nakil ve geçiş yapılabilir."

MADDE 20 - Benzer Yönetmeliğin 53 üncü maddesinin birinci fıkrasının son cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Ders yılı içerisinde tescil yaptıran öğrencilerin bir sonraki yılın eğitim ücretleri kayıt yaptırdığı sene için duyuru edilen eğitim ücreti üzerinden; öğrenim gördüğü yıla ilişkin indirim şartları ortadan kalkan öğrencilerin bir sonraki yılın eğitim ücretleri ise bir sonraki yıl için ilan edilen eğitim ücreti üzerinden belirlenebilir."

MADDE 21 - Aynı Yönetmeliğin 55 inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan "maarif müfettişleri" ibaresi "il milli eğitim müdürlüğünce görevlendirilen maarif müfettişi/şube müdürü ya da yerinde görülen başka personel" şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 22 - Aynı Yönetmeliğin 56 ncı maddesinin birinci ve ikinci fıkraları ile üçüncü fıkrasında yer alan "Yukarıda kayıtlı şartların dışında" ibaresi yürürlükten kaldırılmış ve aynı fıkrada yer alan "kurumlara" ibaresi "Kurumlara" biçiminde değiştirilmiştir.

MADDE 23Aynı Yönetmeliğin 62 nci maddesinin altıncı fıkrasının ikinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Kurumlar, valilik izni ile bursluluk sınavlarının reklam ve duyurusunu ilave 4 üncü madde hükümleri çerçevesinde yapabilir."

MADDE 24Aynı Yönetmeliğin 67 nci maddesinin birinci fıkrasında bulunan "ve maarif müfettişleri" ibaresi "Bakanlık maarif müfettişleri/Bakanlık maarif müfettiş yardımcıları ya da il milli eğitim müdürlüğünce görevlendirilen şube müdürü" biçiminde, ikinci fıkrasında yer alan "maarif müfettişlerince" ibaresi "il ulusal eğitim müdürlüğünce görevlendirilen maarif müfettişi/şube müdürü ya da uygun görülen diğer personel göre" biçiminde, dördüncü fıkrasında bulunan "maarif müfettişlerince" ibaresi "Bakanlık maarif müfettişleri/Bakanlık maarif müfettiş yardımcıları veya il ulusal eğitim müdürlüğünce görevlendirilen şube müdürü" şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 25 - Benzer Yönetmeliğe aşağıdaki 67/A ve 67/B maddeleri eklenmiştir.

"Yönetimsel para cezalarına ilişkin hususlar

MADDE 67/A - (1) Kanunun 7 nci maddesinin ikinci fıkrasının (b), (e) ve (f) bentlerinde belirtilmiş fiiller hariç elde etmek üzere kurumlarda, yapılan denetlemeler esnasında ilgili mevzuata tutarsız hususların tespiti halinde denetlemeye yetkili olanlar kadar laf konusu aykırılığın teftiş sonuna kadar giderilmesi istenir. Gerekli düzenlemelerin yoklama sonuna kadar yapılmaması halinde işlenen fiilin gerektirdiği, Kanunun 7 nci maddesinde açıklanmış yönetimle ilgili para cezasının uygulanmasına ilişkin öneri, yönetimle ilgili para cezasını vermeye yetkili makama bildirilir.

(2) Kanunda belirli yönetimle ilgili para cezaları, yetkili makam göre cezanın verildiği günde yürürlükte yer alan brüt en düşük vergi üzerinden belirlenir.

(3) Yönetimle Ilgili para cezaları kurumların kurucularının ödenti dairelerine ödenti numaraları üzerinden bildirilir. Bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinin dördüncü fıkrası doğrultusunda verilecek yönetimle ilgili para cezası ilgili şahısların varsa ücret kimlik numaraları yoksa T.C. kimlik numaraları üzerinden Maliye Bakanlığının ildeki ilgili birimine bildirilir.

(4) Yönetimsel para cezaları MEBBİS sistemine işlenir. Aynı fiillerin tekrarının olup olmadığı MEBBİS kayıtlarından da denetim edilir.

Kurum tadilatı

MADDE 67/B - (1) Kurumlar, tadilat da dahil mesken planı değişikliklerini yapmadan önce ulusal eğitim müdürlüğüne yazı ile veri verir. Kurum, tadilat ya da yerleşim planı değişikliklerinde eğitim öğretimin aksamaması için gerekli tedbirleri alır.

(2) Bildirimde bulunmasından itibaren üç ay içerisinde gerekli tadilat ya da ikâmetgâh planı değişikliğini gerçekleştirir. Süre bitiminde ulusal eğitim müdürlüğünce yerinde görülmesi halinde bir defalığına üç avuç içi dek zaman uzatımı yapılabilir."

MADDE 26 - Benzer Yönetmeliğin ilave 2 nci maddesinin yedinci fıkrasında yer alan "okullar ile" ibaresi "öğrenciler ve" şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 27 - Aynı Yönetmeliğe aşağıdaki ilave maddeler eklenmiştir.

"Özel mesleki ve teknik Anadolu liselerinde imal

ILAVE MADDE 3 - (1) Özel mesleki ve teknik Anadolu liseleri, öğrenci ve personelinin mesleki kazanımlarının üretim içinde gelişimi, ülke sanayisine katkı maddesi, atölye teçhizat ve donatılarının etkin kullanılması maksadıyla üretim faaliyetlerinde bulunabilirler. Imal faaliyetlerinde bulunacak olan okullar taleplerini ulusal eğitim müdürlüğü yoluyla Bakanlığa bildirir. Bakanlığın uygun gördüğü okullarda imal faaliyetleri yapılabilir.

(2) Özel mesleki ve teknik Anadolu liselerinin imal faaliyetinde yer alan öğrenci, eğitim personeli, müdür, müdür yardımcıları ve diğer personel; 17/3/1981 tarihli ve 2429 sayılı Ulusal Bayram ve Genel Tatiller Hakkında Kanunda farzedilen milli, devlete ait, dini bayram ve genel tatil günleri ile pazar günleri haricinde,

a) Hafta içi günlerde ve eğitim öğretim saatleri haricen, günde en fazla 3 saat,

b) Cumartesi günlerinde maksimum 8 saat,

c) Yarıyıl ve yaz tatillerinde pazar günleri hariç günde maksimum 8 saat, haftada maksimum 40 saat,

çalışabilir.

(3) Üretim faaliyetleri eğitim öğretim saatlerinin açık havada ikinci fıkrada belirtilmiş hususlar göz önünde bulundurularak 08.00 ile 21.00 saatleri arasında yapılabilir.

(4) Üretim yapılacak atölye, teçhizat ve donatıları, iş sağlığı ve güvenliği konusunda gerekli şartları taşır.

(5) Üretim faaliyeti Bakanlıkça belirlenen standartlara ve donanıma sahip okulun atölye ve laboratuvarlarında, kurum açma izninde belirtilmiş meslek alan/dallarında yapılır.

(6) Imal faaliyetine; üretimle ilgili alan eğitim personeli, müdür, müdür yardımcıları ve velisi tarafından yazılmış muvafakat verilen o alanın öğrencileri isteğe emrindeki katılır.

(7) Üretim faaliyetinin yapıldığı tarihte yürürlükte bulunan brüt en az ücretin 160'a bölünmesi suretiyle oluşan bir bölüm saat ücretinin, imal faaliyetine katılan eğitim personeli, müdür, müdür yardımcılarına ve öğrencilerin her birinin aylık alıştırma saatinin çarpımıyla elde edilen aidat, ilgilinin üretime katılım payı olarak belirlenir. Üretime katılım payından; ilgili mevzuatı doğrultusunda Sosyal Emniyet Kurumuna ödenecek primler, ödenti, resim ve harç miktarları düşüldükten daha sonra kalan tedarik, ilgilinin banka hesabına imal faaliyetinin yapıldığı ayı peşine düşüp takip eden ayın 10 çalışma günü içerisinde yatırılır. Bu fıkra dahilinde yapılacak ödeme, üretime katılım payı olarak belirlenen ücretten daha fazla olabilir.

(8) Okulun işletmesine ilişkin hesaplar ile imal faaliyetlerine ilişkin finansal hesaplar birbirinden ayrı tutulur. Üretim faaliyeti ile ilgili iş ve işlemler, genel hükümler doğrultusunda kurucu/kurucu temsilcisi göre yürütülür.

(9) Mektep müdür veyahut müdür yardımcıları imal faaliyetleri sırasında okulda yönetim faaliyetlerini düzenlemek nedeniyle üretime katılırlar, yedinci fıkrasında belirtilen paylardan alırlar.

(10) Mektep müdür veyahut müdür yardımcılarından biri ile öğrenci ve eğitim personelinin üretim faaliyetinde bulunmadığı saatlerde üretim faaliyeti yapılamaz.

(11) Okulda üretim faaliyetine dahil olmayan herhangi bir mamul ya da sanki mamul malın ticari amaçlı alım satımı yapılamaz.

(12) Bu maddenin uygulamasına ilişkin öteki meslek ve işlemler Genel Müdürlükçe belirlenerek internet sayfasında yayımlanan Yönergeyle belirlenir.

Reklam ve ilanlar

ILAVE MADDE 4 - (1) Kurumların reklam ve ilanlarında öğrenci resimleri ve isimleri ile öğrenci başarı koşul bilgileri kullanılamaz."

MADDE 28 - Benzer Yönetmeliğin geçici 14 üncü maddesinin birinci fıkrasında bulunan "1/7/2018" ibaresi "1/8/2017" biçiminde ve aynı fıkranın son cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"En geç 4/8/2017 tarihi itibarıyla bir bilim grubunda etkinlik kullanmak üzere kurum açma izinleri düzenlenmeyen özel öğretim kursları hakkında sürekli kapatma işlemi uygulanır."

MADDE 29 - Benzer Yönetmeliğe aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 15 - (1) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte faaliyette yer alan özel motorlu taşıt sürücüleri kursları, özel öğrenci etüt eğitim merkezleri, özel öğretim kursları ile özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinin mevcut kurucu gerçek kişileri için bu Yönetmelikte belirli şartlar aranmaz. Tüzel kişiler ise kurucu temsilcilerini 1/8/2018 tarihine değin bu Yönetmelikte açıklanmış şartlara uygun şekilde belirler.

(2) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte özel motorlu vasıta sürücüleri kursları, özel öğrenci etüt eğitim merkezleri, özel öğretim kursları ile özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerini başlatmak için 5 inci maddenin ikinci fıkrasının (l) ya da (m) bentlerindeki belgelerden herhangi birini almak üzere altı ay öncesine değin başvuranlardan veya ulusal eğitim müdürlüklerinde kurum açma başvurusu bulunanlar hakkında 5 inci maddenin ikinci fıkrasının (s), (ş) ve (t) bentlerindeki hükümler başlangıç aşamasında uygulanmaz. Ama bu kurumlar için de bu maddenin birinci fıkra hükümleri geçerlidir.

(3) 2/9/2016 tarihinden önce organize sanayi bölgesi haricen açılmış özel mesleki ve teknik Anadolu liseleri 1/9/2018 tarihine değin Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesinin başvuru formu atölyesi ve başvuru laboratuvarlarına ilişkin standartlar aranmaksızın; ilgili mevzuatlarda belirtilmiş diğer şartları sağlamak şartıyla Ek 1 inci madde kapsamında tebliğde desteklenecek alan/dallarda öğrenim görebilen öğrencileri için eğitim ve öğretim desteği verilir.

(4) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte faaliyette bulunan okullar, 11 inci maddenin dördüncü fıkrasında açıklanmış emniyet kameralarını 1/8/2017 tarihine kadar kullanıma hazırlanmış hale getirir."

MADDE 30 - Benzer Yönetmeliğin EK-1 ve EK-4'ü ekteki şekilde değiştirilmiş ve aynı Yönetmeliğe ekteki EK-15 eklenmiştir.

MADDE 31 - Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 32 - Bu Yönetmelik hükümlerini Milli Eğitim Bakanı yürütür.

Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmi Gazete'nin

Tarihi

Sayısı

20/3/2012

28239

Yönetmelikte Değiştirme Yapan Yönetmeliklerin Yayımlandığı Resmi Gazete'nin

Ekleri için tıklayınız.

sizlere www.ensonhukuk.com farkıyla sunulmuştur
Sonraki
« Önceki
Önceki
Sonraki »
Thanks for your comment