Öğretim elemanlarının istifa sınırı var mı?

2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun amacı, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununda yer alan öğretim elemanları tanımına giren personeli sınıflandırmak, aylıklarını ve ek göstergelerini aranje etmek, derece yükseltilmesi ve aşama ilerlemesinin şekil ve şartları ile, sosyal haklardan kullanma, ilave ders ücreti, üniversite, yönetimsel tahsis ve geliştirme ödeneklerinin miktarını tespit etmek, emekli ve tanıdık olmayan öğretim elemanlarının sözleşmeli olarak çalıştırılma yöntem ve esaslarını belirlemektir.

Söz konusu kanunda öğretim elemanlarının istifa durumları ya da istifa sınırları ile ilgili bir düzenleme bulunmamaktadır.

2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 20 nci maddesinde ; "

Bu Kanunda hüküm bulunmayan hallerde 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu hükümleri uygulanır.

" hükmü yer almaktadır.

Bu sebeple, 2914 sayılı Kanunda istifa hakkı ve sınırı ile ilgili bir düzenleme yer almaması nedeniyle, öğretim elemanları ilk olarak 2547 sayılı Kanuna daha sonra da 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu hükümlerine tabidir.

2547 sayılı Kanunda da istifa ile ilgili bir düzenleme yer almamaktadır. Fakat, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 92 nci maddesinde; "İki defadan fazla olmamak üzere

memurluktan kendi istekleriyle çekilenlerden ya da bu Kanun hükümlerine göre çekilmiş sayılanlardan baştan memurluğa dönmek isteyenler, ayrıldıkları sınıfta abes kadro bulunmak ve bu sınıfın niteliklerini taşımak şartıyla ayrıldıkları tarihte almakta oldukları aylık derecesine eşdeğer bir derecenin aynı kademesine ya da 71 inci madde hükümlerine uyulmak suretiyle öteki bir sınıfta eşdeğer derecedeki kadrolara atanabilirler."

denilmektedir.

Yukarıda yapılan direktifler çerçevesinde;

1- Her ne dek 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 92 nci maddesi dahilinde istifa sonrası dönüşlerde sınır emin ise de; Yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı kadrolarına atamalar, belirli bir imtihan ve yarışmaya kadar yapılması nedeniyle atanmaya adalet kazananların halen tahsis yaptıkları kurumlardan istifa ederek açıktan atanmalarında bir engel bulunmamaktadır.

2- Bilhassa üst tayin olarak anlatım tarzı edebileceğimiz araştırma görevlisi kadrosundan asistan doçentliğe geçme gibi durumlarda kurumların personeline muvafakat vermemesi bir sorun teşkil etmeyip, ilgililer istifa ederek aracısız atanmaya yargı kazandıkları kuruma açıktan atanmak için başvurabilirler.

Bu çerçevede; öğretim elemanlarının rakam sınırı olmaksızın istifa edip atanmaya yargı kazandıkları kurumlara genel hükümler çerçevesinde atanmalarına engel bulunmamaktadır.

Yavuz Selim KAPLAN

sizlere www.ensonhukuk.com farkıyla sunulmuştur
Sonraki
« Önceki
Önceki
Sonraki »
Thanks for your comment