Engelliye evde bakım desteği miktarı artırıldı

31 Ocak 2017 SALI

Resmi Gazete

Rakam : 29965

BEYANAT

Maliye Bakanlığından:

2017 YILI MERKEZİ YÖNETIM BÜTÇE KULLANIM TEBLİĞİ

(SIRA NO: 5)

Hedef ve kapsam

MADDE 1(1) 25/8/2011 tarihli ve 652 sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 43 üncü maddesinin birinci fıkrası gereğince, engelliler için sağlık durumu kurulu raporu düzenlemeye yetkili sağlık durumu kurum ya da kuruluşlarınca bahşedilen sağlık kurulu raporuyla minimum %20 oranında engelli olduğu tespit edilen ve özel eğitim değerlendirme kurulları tarafından da eğitsel değerleme ve tanılamaları yapılarak 8/2/2007 tarihli ve 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu kapsamında açılan özel eğitim okulları ile özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde bahşedilen takviye eğitimini almaları yerinde görülen görme, işitme, dil-tavır, spastik, zihinsel, ortopedik ya da ruhsal engelli bireyleri kapsayan eğitim giderlerinin her yıl Maliye Bakanlığınca belirlenen tutarının, Milli Eğitim Bakanlığı bütçesine bu amaçla konulan ödenekten karşılanması amaçlanmaktadır.

Yardım

MADDE 2(1) Bu Bildiri, 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 43 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Destek eğitim giderleri

MADDE 3 - (1) Engelli bireylerin yardım eğitim giderlerinin bütçeden karşılanacak kısmına ilişkin olarak aşağıdaki hususlara uyulur.

a) 5580 sayılı Kanun zarfında açılan özel eğitim okulları ile özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde engelli bireylere verilen yardım eğitiminin bütçeden karşılanacak kısmı; katma değer vergisi hariç edinmek üzere kişisel eğitim için aylık 509 TL, grup eğitimi için aylık 143 TL olarak belirlenmiştir.

b) Belirlenen tutarlar, Ulusal Eğitim Bakanlığı bütçesine bu amaçla konulan ödenekten, bu tutarları aşan kısmı ise ilgililer kadar karşılanır.

c) Bu Tebliğde yer almayan hususlarda Ulusal Eğitim Bakanlığınca yapılacak düzenlemeler alınır.

Öteki hususlar

MADDE 4 - (1) 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 43 üncü maddesinin ikinci fıkrasında, bu maddenin birinci fıkrasında belirli eğitim hizmetini sunan veya yararlananların hayali beyanda bulunmak suretiyle fazladan ödemeye sebebiyet vermeleri durumunda bu tutarların, iki katı ve kanuni faiziyle birlikte ilgililerden müteselsilen tahsil edileceği, bu fiillerin özel eğitim okulları ile özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri göre tekrarı halinde, keza kurum açma izinlerinin iptal edileceği hüküm altına alınmıştır.

Yürürlük

MADDE 5 - (1) Bu Tebliğ 1/1/2017 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 6 - (1) Bu Tebliğ hükümlerini Maliye Bakanı yürütür.

sizlere www.ensonhukuk.com farkıyla sunulmuştur
Sonraki
« Önceki
Önceki
Sonraki »
Thanks for your comment