Erzurum tortum şelalesi kaç km?


Erzurum tortum şelalesi kaç km?

​IMG
Erzurum’da bulunan tortum çayı üzerindeki şelale Tortum Gölü’nün tev vadisi ile gölün kuzey ucu arasındaki heyelan kütlesini aşarak dökülmesiyle oluşmuştur. Şelale 22 metre genişlikte ve 48 metre yüksekliktedir.

Tortum şelalesinin merdivenlerini şelale göre inip, elektrik santrali kadar çıkanlarda nefes darlığı ve yürek rahatsızlıklarını önlediği yönünde bir söylenti bulunmaktadır.

Tortum Şelalesi Türkiye’nin en yüksek şelalesidir. Oluşumu açısından dünyanın ikincisi, yüksekliği açısından ise dünyanın üçüncü şelalesi konumundadır.

Tortum Şelalesine 1952-1960 yılları aralarında Hidroelektrik Santrali üretilmiş ve ülkemizin elektrik ihtiyacına katkıda bulunmaya başlamıştır.
 

sizlere www.ensonhukuk.com farkıyla sunulmuştur
Sonraki
« Önceki
Önceki
Sonraki »
Thanks for your comment