Bilinçli Tüketici Nasıl Olmalıdır Maddeler Halinde


Bilinçli Tüketici Nasıl Olmalıdır Maddeler Halinde,


1) Bir mal satın alırken doğrusu bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz.
2) Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız.
3) Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız.
4) Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına uyarı ediniz.

5) Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mülk satın alırken, hazırlanan anlaşma metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz.

6) Kontrat kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına uyarı ediniz.

a) Satıcının adı, ünvanı ve adresi,

b) Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması sözünden dönme hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından belli olunuz.)

c) Satın alınan malın cinsi ve miktarı,

d) Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)

e) Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı.

B. YASAL HAKLARINIZ :

Yalnızca kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;

1) Hiçbir mazeret göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek ya da reddetmek hakkına sahipsiniz.

2) Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini” satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter yoluyla gönderilen ihbarname ile ya da kişisel olarak elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz.

3) Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu layık kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz.

4) Satıcı tercih ve istek ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür.

5) Satın alınan malın ayıbı sıcacık nitelikte ise, hakkınızı seslenmek için kanuni zaman 2 yıldır. (Bakımlı ayııbnı kanıt edilmesi gerekir.)

C. SORUNLARINIZ İÇİN UYGULAMA :

Satın alınan mülk veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine ya da Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz.

a. Başvurular, anlaşmazlık konusunu içeren başvuru formu ve delil yaratıcı ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır. Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır.

b. Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,

c. Öteki uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Alıcı Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur.

D- ÖNERİLER :

1. Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz.

2. Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız.

3. Satıcıların yanıltıcı ve aldatıcı sözlerine kanmayınız.

4. Eğer bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç vakit kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmalkârlık etmeyiniz.
 

sizlere www.ensonhukuk.com farkıyla sunulmuştur
Sonraki
« Önceki
Önceki
Sonraki »
Thanks for your comment