19 Eylül Gaziler Günü hakkında bilgi


19 Eylül Gaziler Günü hakkında veri

​IMG
13 eylül 1921 tarihinde kazanılan Sakarya Zaferi’nin peşinde TBMM’ye sunulan teklif ile 19 Eylül 1921 günü Başkomutan Mustafa Kemal ATATÜRK’e “Mareşal ve Gazi” ünvanları verilmiştir. O günden itibarende ülkemizde 19 Eylül günü “Gaziler Günü” olarak kutlanmaktadır.

Bu manalı ve özel günde günün anlam ve önemine uygun olarak tüm millet kurum ve kuruluşlarnın önülüğünde halkımızın ve sivil kuruluşların iştiraki ile törenler düzenlenmektedir.

Türk halkının şanlı ay yıldızlı sancak aşağıda özgürce yaşayabilmesi için harbe katılıp da, harpten sağ olarak dönen savaşmış kahramanlar için kutlanan Gaziler Günü’ne uygu güzel bir şiirle konumuzu sonlandıralım.

Hadi yavrum ben seni bugün için doğurdum
Hamurumu cesaret duygusuyla yoğurdum
Türk evladı odurki yurdu olan toprağı
Belli Başlı ırzı bile bile yad ayağı bastırtmaz
Bir tanıdık olmayan bayrağı ezan sesi duyulan
Hiçbir yere astırtmaz

Git evladım yıllarca ben oğulsuz kalayım
Şu zarar görmüş bağrıma kara taşlar çalayım
Hadi yavrum hadi git ya gazi ol ya şehit

Hadi yavrum köyüne, nişanlına veda et
Sabanını tarlanı herşeyini feda et
O silaha sarıl fakat böyle günde bir erkek
Bir dualı demirden diğer birşey kullanmaz
Bunu tutan bir bilek köleliğin
Uğursuz zincirine uzanmaz

Git evladım yıllardan beri ben oğulsuz kalayım
Şu zarar görmüş bağrıma kara taşlar çalayım
Hadi yavrum hadi git ya gazi ol ya şehit

Hadi yavrum kendine sende yiğit er dedir
Büyüdüğün gaziler ocağına can getir
O cenkleri kazan oysa senin büyük Türk adın
Yedi iklim dört bucak içersine ün salsın
Beş yüz yıllık ecdadın kabirlerde titrek
Kemikleri öç alsın

Git evladım yıllardan beri ben oğulsuz kalayım
Şu yaralı bağrıma kara taşlar çalayım
Hadi yavrum hadi git ya gazi ol ya şehit

Hadi yavrum bugünde dertli ninen ağlasın
Ayrılığın oduyla yüreğini dağlasın
O yaşları saçsın ki senin aslan göğsünde
Benim kanlı gözyaşım düşman için kin olsun
Kara yerin yüzünde ayağının bastığı
Dağlar beller leş olsun

Mehmet Kesin Yurdakul
 

sizlere www.ensonhukuk.com farkıyla sunulmuştur
Sonraki
« Önceki
Önceki
Sonraki »
Thanks for your comment