Yabancı dil olmadan akademisyen olmak

Üniversitelerde öğretim üyesi harici öğretim elemanı kadrolarına (Öğretim Görevlisi, Okutman, Araştırma Görevlisi, Uzman, Çevirici ve Eğitim-Öğretim Planlamacısı) atamalar "Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalarda Uygulanacak Merkezi Sınav İle Antre Sınavlarına İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkında Mevzuat" hükümleri çerçevesinde yapılmaktadır.

Laf konusu mevzuat zarfında kadrolara başvurabilmek için Genel Koşullar başlıklı 6 ncı maddesinin 1 inci fıkrasında;

a) 657 sayılı Kanunun 48 inci maddesinde açıklanmış şartları taşımak,

b) Öğretim üyesi dışındaki öğretim elemanı kadrolarına naklen veya açıktan yapılan her türlü atamada ALES'ten asgari 70, Yabancı Dil Bilgisi Düzey Saptama Sınavından (YDS) minimum 50 puan ya da Ölçme, Seçme ve Sipariş Verme Merkezince eşdeğerliği kabul edilen bir sınavdan bu puan muadili bir puan almış edinmek,

hükümleri aranmaktadır.

Bu kapsamda, yukarıda belirtilmiş öğretim üyesi harici öğretim elemanı kadrolarına başvurabilmek için ilk önce ALES'ten 70 ve YDS'den 50 puan elde etmek zorunludur.

Ancak, bu yönetmeliğin Muafiyet başlıklı 14 üncü maddesinin 2 nci fıkrasında; "

Iş yüksekokullarının, tanıdık olmayan dil okutmanı, çevirici ve yabancı dille eğitim-öğretim yapılan programlarındaki öğretim görevlisi kadroları haricindeki öğretim elemanı kadrolarına başvurularda yabancı dil şartı aranmaz

." hükmü yer almaktadır.

Bu madde ile 2 takvim önlisans eğitimi veren iş yüksekokullarında bildiri edilen öğretim elemanı kadrolarında (yabancı dil okutmanı, çevirici, tanıdık olmayan dille eğitim-öğretim yapılan programlarındaki öğretim görevlisi kadroları haricinde) asgari 50 puan tanıdık olmayan dil şartı aranmamaktadır.

Yukarıda yaptığımız talimatlar çerçevesinde, yabancı dil puanı almakta güçlük çeken ama alanında en düşük 2 sene ulus/özel sektör deneyimi olan ya da tezli yüksek lisans yapmış olanlar Meslek Yüksekokulu Öğretim Görevlisi kadrolarına başvuruda bulunabilirler.

sizlere www.ensonhukuk.com farkıyla sunulmuştur
Sonraki
« Önceki
Önceki
Sonraki »
Thanks for your comment