6770 sayılı torba Kanun, Resmi Gazetede

TÜRKİYE CUMHURİYETİ EMEKLİ SANDIĞI KANUNU İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞIŞIKLIK YAPILMASINA DAİR KANUN

Kanun No. 6770

Kabul Tarihi: 18/01/2017

MADDE 1- 8/6/1949 tarihli ve 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 226- Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce otuz yıldan artı emekli ikramiyesine müstahak hizmet süreleri bulunmasına karşın, otuz bütün hizmet yılı üzerinden emekli ikramiyesi ödenenlere, otuz yılı aşan her bütün hizmet yılı için 50 Türk lirasının altında olmamak üzere, görevlerinden ayrıldıkları tarihteki emekli keseneğine aylık unsurları üzerinden aylıklarının başlangıç tarihindeki katsayılar ve emekli ikramiyesi ödenmesine başlıca hükümler dikkate alınarak tahakkuk ettirilecek emekli ikramiyesinin, kendilerinin ya da yargı sahiplerinin bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihi takip eden bir sene içerisinde başvuruda bulunmaları şartıyla, 7.500 Türk lirasına kadar olan kısmı başvuru formu tarihinden itibaren üç ay içerisinde, varsa kalan kısmı ise ilk ödeme tarihinden itibaren hesaplanacak kanuni faiziyle birlikte peşine düşüp takip eden yılın aynı ayı içerisinde ödenir. Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce tatbik yapıp dava açmamış olanların başvuruları, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte üretilmiş sayılır. Bu fıkra zarfında ödenecek toplam ikramiye tutarı hiçbir şekilde 100 Türk lirasının aşağıda olamaz.

Görülmekte olan davalarda ayrıca bir kullanım şartı aranmaksızın bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç ay içerisinde, dava öncesi yapılan yönetimsel dilekçe tarihinden itibaren işleyecek kanuni faiziyle birlikte hesaplanacak tutar birinci fıkra hükümlerine göre ödenir. Mahkemelerce, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce açılmış davalarda davanın konusuz kalması sebebiyle karar verilmesine yer olmadığına karar verilir. Yargılama giderleri idare üstünde bırakılır ve vekalet ücretinin dörtte birine hükmedilir. Keza, ilk derece mahkemelerince verilen kararlar hakkında Sosyal Güvenlik Kurumunca kanun yollarına başvurulmaz ve bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce yapılan itiraz veya temyiz başvurularından vazgeçilmiş sayılır."

MADDE 2- 1/7/1964 tarihli ve 488 sayılı Damga Vergisi Kanununun ilave 2 nci maddesinin (2) numaralı fıkrasının (e) bendinde bulunan "münhasıran tartı" ibaresi madde metninden çıkarılmış ve (f) bendinde yer alan "önem taşımacılığından döviz olarak kazanılan navlun bedellerinin" ibaresi "yük ve gezgin taşımacılığından döviz olarak kazanılan bedellerin" biçiminde değiştirilmiştir.

MADDE 3- 2/7/1964 tarihli ve 492 sayılı Harçlar Kanununun ek 1 inci maddesinin (2) numaralı fıkrasının (e) bendinde bulunan "münhasıran siklet" ibaresi madde metninden çıkarılmış ve (f) bendinde yer alan "tartma taşımacılığından döviz olarak kazanılan navlun bedellerinin" ibaresi "önem ve gezgin taşımacılığından döviz olarak kazanılan bedellerin" biçiminde değiştirilmiştir.

MADDE 4- 492 sayılı Kanuna ast (8) sayılı tarifenin "XIII- Bağlama kütüğü ruhsatnamelerinden ve bunların vizelerinden alınacak harçlar:" başlıklı bölümünün başlığında ve birinci cümlesinde bulunan "ve bunların vizelerinden" ibareleri ile üçüncü cümlesinde bulunan "ve yapılacak vize" ibaresi metinden çıkarılmıştır.

MADDE 5- 14/1/1970 tarihli ve 1211 sayılı Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Kanununun 22/A maddesinin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Para Politikası Kurulu toplantıları, Başkan (Guvernör)'ın çağrısı üzerine yılda en az sekiz kere yapılır. 21 inci maddenin ikinci fıkrasının diğer hükümleri ile üçüncü fıkrası, Para Politikası Kurulu toplantıları için de uygulanır."

MADDE 6- 24/5/1983 tarihli ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 15- Gerçeğe uygunsuz doküman ve sıhhat kurulu raporu kullanımı nedeniyle yapılan ödemeler hariç edinmek üzere, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe dek bu Kanunun ilave 7 nci maddesi zarfında fazla ve gereksiz ödenen ve geri alınması gereken tutarlar ile bunlardan doğan faizler terkin olunur. Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce bu kapsamda tahsil edilmiş olan tutarlar bakımından ilgili kişiler lehine hiçbir şekilde alacak hakkı doğmaz ve yapılmış olan tahsilatlar iade edilmez. Gevşemiş olan davalarda yargılama gideri ile vekalet ücretine hükmolunmaz, hükmolunanlar tahsil edilmez."

MADDE 7- 25/10/1984 tarihli ve 3065 sayılı Katma Değerinde Vergisi Kanununun 13 üncü maddesinin birinci fıkrasının (d) bendine "donanım teslimleri" ibaresinden başarıya ulaşmak üzere "ile evrak kapsamındaki yazılım ve gayri fiziksel hak satmak ve kiralamaları" ibaresi eklenmiştir.

MADDE 8- 3065 sayılı Kanunun 17 nci maddesinin (4) numaralı fıkrasının (p) bendinde bulunan "arsa ve arazi teslimleri," ibaresinden sonra gelmek üzere "belediyeler ve il özel idarelerinin mülkiyetindeki taşınmazların satışı suretiyle gerçekleşen tahsis ve teslimler," ibaresi eklenmiş; (r) bendinde bulunan "ya da belediyeler ile il özel idarelerinin mülkiyetinde," ibaresi madde metninden çıkarılmıştır.

MADDE 9- 3065 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 36- Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce belediyeler ve il özel idareleri göre iktisadi işletme oluşturmaksızın yapılan taşınmaz teslimlerinde katma bedel vergisi aranmaz, böylece geçmişe dönük herhangi bir tarhiyat yapılmaz, daha önce yapılmış olan tarhiyatlardan varsa açılmış davalardan feragat edilmesi kaydıyla vazgeçilir, tahakkuk eden tutarlar terkin edilir, tahsil edilen tutarlar red ve iade edilmez.

Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye Maliye Bakanlığı yetkilidir."

MADDE 10- 3065 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 37- İmalat sanayiine yönelik yatırım teşvik belgesi kapsamında;

a) En Düşük 50 milyon Türk lirası tutarında değişmez yatırım öngörülen yatırımlara ilişkin inşaat işleri sebebiyle 2017 yılında yüklenilen ve 2017 yılının altı aylık dönemleri itibarıyla indirim yoluyla telafi edilemeyen katma layık vergisi altı aylık dönemleri izleyen bir yıl içerisinde,

b) 50 milyon Türk lirası tutarına değin sabit yatırım öngörülen yatırımlara ilişkin inşaat işleri sebebiyle 2017 yılında yüklenilen ve 2017 yılı ardına kadar indirim yoluyla telafi edilemeyen katma bedel vergisi izleyen yıl içerisinde,

talep edilmesi halinde doküman sahibi mükellefe iade olunur. Teşvik belgesine konu yatırımın tamamlanmaması halinde, iade edilen vergiler, aidat ziyaı cezası uygulanarak iade tarihinden itibaren gecikme faizi ile birlikte tahsil edilir. Bu vergiler ve cezalarda zamanaşımı, verginin tarhını ya da cezanın kesilmesini gerektiren durumun meydana geldiği tarihi takip eden takvim yılı başında başlar.

Bu maddenin uygulanmasına ilişkin yöntem ve esasları belirlemeye Maliye Bakanlığı yetkilidir."

MADDE 11- 4/6/1985 tarihli ve 3213 sayılı Maden Kanununun geçici 29 uncu maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Bu Kanun kapsamında yer altındaki maden işlerinde faaliyet gösteren ulus kurum ve kuruluşlarının yer altındaki maden işlerine ilişkin 11/9/2014 tarihi ve bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla, 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Ulus İhale Sözleşmeleri Kanunu kapsamında sürekli sözleşmeler ile bu Kanun kapsamındaki rödövans sözleşmelerinde, 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı Iş Kanununun 41, 53 ve 63 üncü maddelerinde 10/9/2014 tarihli ve 6552 sayılı Kanunla yapılan değişiklikler ile bu Kanunun ilave 9 uncu maddesiyle sınırlı elde etmek kaydıyla meydana gelen maliyet artışları fiyat farkı olarak ödenir. Fiyat farkı ödenmesine ilişkin başlıca ve usuller; 4735 sayılı Kanun zarfında imzalanan sözleşmeler için Kamu İhale Kurumunun teklifi, rödövans sözleşmeleri için ise Bakanlığın teklifi üzerine Bakanlar Kurulunca belirlenir."

MADDE 12- 27/10/1999 tarihli ve 4458 sayılı Gümrük Kanununun 235 inci maddesinin (4) numaralı fıkrasına aşağıdaki tümce eklenmiştir.

"Kara, deniz ve hava ulaşım araçları hakkında verilen el atama kararları, bu araçların siciline şerh verilmek suretiyle icra olunarak el sıralama ve mülkiyetin kamuya geçirilmesi işlemlerine devam edilir."

MADDE 13- 4458 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 9- Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce bu Kanunun 235 inci maddesi gereğince el konularak mülkiyetin kamuya geçirilmesi kararı bahşedilen kara ulaşım araçları ile ilgili olarak bu maddenin yürürlüğe girdiği ayı peşine düşüp takip eden altıncı ayın ardına kadar ilgili gümrük idaresine başvurulması ve taşıtın ilk iktisabında ödenen özel tüketim vergisinin %25'ine tekabül eden tutarın, başvuru formu tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili tahsil dairesine ödenmesi halinde, el konularak mülkiyetin kamuya geçirilmesi kararı kaldırılır ve el konulan araç, sahibine iade edilir. Bu karar gümrük idaresi tarafından ilgili mahkemeye bildirilir. Tasfiyesi işlenmiş ulaşım araçları için bu fıkra zarfında başvurular kabul edilmez.

Birinci fıkrada açıklanmış oran bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce özgür dolaşıma giriş rejimine tabi tutularak ilk iktisabı gerçekleşmiş kara ulaşım araçları ile ilgili olarak, bu Kanunun 235 inci maddesi zarfında el konularak mülkiyetin kamuya geçirilmesi kararı verilmesi gereken fiilin gümrük idaresince tespit edilmesinden önce ve birinci fıkrada belirtilen süre içinde kendiliğinden bildirilmesi durumunda %15 olarak uygulanır.

Bu maddenin uygulanmasına ilişkin yöntem ve esasları tespit etmeye Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile Maliye Bakanlığı müştereken yetkilidir."

MADDE 14- 16/12/1999 tarihli ve 4490 sayılı Türk Milletlerarası Gemi Sicili Kanunu İle 491 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değiştirme Yapılmasına Dair Kanunun 12 nci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye bu fıkradan yerine geçmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"Türk Uluslararası Gemi Siciline kaydedilecek gemilere ve yatlara ilişkin alım, satım, ipotek, kayıt, kredi, gemi kira, zaman çarteri ve tüm navlun sözleşmeleri damga vergisine ve harçlara; bu işlemler nedeniyle alınacak paralar banka ve sigorta muameleleri vergisine ve fonlara bağlı tutulmaz."

"Birinci ve ikinci fıkra hükümleri, gemi ve yatların, Türk Milletlerarası Gemi Sicilinden terkin edilerek bir diğer sicile kaydedilmek üzere veya sair suretlerle devri aşamasında da uygulanır. Fakat, bu Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi uyarınca Türk Uluslararası Gemi Siciline kaydedilen gemilerin, bu sicilden terkin edilerek başka bir sicile kaydedilmek üzere veya sair suretlerle devri halinde, bunların minimum altı ay süreyle Türk Milletlerarası Gemi Siciline açıklanmış olarak işletilmiş olması şartı aranır."

MADDE 15- 4490 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 3- Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce, bu Kanun zarfında tescile ast deniz araçları aralarında bulunan gemi ve yatların Türk Uluslararası Gemi Sicilinden terkin edilerek bir başka sicile kaydedilmek üzere veya sair suretlerle devrine ilişkin olarak bu Kanunun 12 nci maddesi zarfında istisnalardan yararlananlar hakkında, yararlandıkları bu istisna dolayısıyla geçmişe dönük herhangi bir tarhiyat yapılmaz, daha önce yapılmış olan tarhiyatlardan varsa çözülmüş davalardan feragat edilmesi kaydıyla vazgeçilir, tahakkuk eden tutarlar terkin edilir, tahsil edilen tutarlar red ve iade edilmez.

Bu maddenin uygulanmasına ilişkin yöntem ve esasları belirlemeye Maliye Bakanlığı yetkilidir."

MADDE 16- 3065 sayılı Kanunun 29 uncu maddesinin (2) numaralı fıkrasına ikinci cümlesinden yerine geçmek üzere aşağıdaki tümce eklenmiştir.

"Fakat mahsuben iade edilmeyen vergi, Maliye Bakanlığınca belirlenen sektörler, mülk ve hizmet grupları ve dönemler itibarıyla yılı içinde nakden iade edilebilir."

MADDE 17- 28/3/2001 tarihli ve 4632 sayılı Bireysel Emeklilik Tasarruf ve Yatırım Sistemi Kanununun ilave 1 inci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"Katkı payının şirket hesaplarına nakden intikal ettiği tarihten önceki bir tarihte Devlet katkısı hesaplamasına konu edilmesi sebebiyle erken ödenen Devlet katkısı tutarlarına, Devlet katkısının Müsteşarlıkça gerçekte ödendiği tarih ile ödenmesi gereken tarih arasındaki zaman için, emeklilik gözetim merkezi kadar 6183 sayılı Kanunun 51 inci maddesinde açıklanmış geç kalma zammı oranı alınarak geç kalma bedeli hesaplanır. Hesaplanan bedelin, Devlet katkısının Müsteşarlıkça ödenmesi gereken tarihten şirketin ödeme yaptığı tarihe kadar 6183 sayılı Kanunun 51 inci maddesinde kayıtlı geç kalma zammı oranına tarafından hesaplanan faiziyle birlikte ilgili vergi dairesine ödenmesi gerektiği hususu emeklilik gözetim merkezi tarafından şirkete ve 6183 sayılı Kanun hükümlerine göre gerekli takibatın yapılması nedeniyle koşul şirketin ast olduğu aidat dairesine bildirilir."

MADDE 18- 4632 sayılı Kanunun ilave 2 nci maddesinin birinci fıkrasının ilk cümlesi "Türk vatandaşı veya 29/5/2009 tarihli ve 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 28 inci maddesi kapsamında olup kırk beş yaşını doldurmamış olanlardan; 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Durumu Sigortası Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (c) bentlerine tarafından çalışmaya başlayanlar ile 17/7/1964 tarihli ve 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununun geçici 20 nci maddesi zarfında kurulmuş olan sandıkların iştirakçisi olarak çalışmaya başlayanlar, işverenin bu Kanun hükümlerine göre düzenlediği bir emeklilik sözleşmesiyle emeklilik planına dahil edilir." şeklinde değiştirilmiş, benzer maddenin ikinci fıkrasının ilk cümlesinden varisi olmak üzere "506 sayılı Kanunun geçici 20 nci maddesi kapsamında yerleşmiş olan sandıkların iştirakçisi olan çalışanlar için bu çalışanların tabi bulunduğu sandığa, katılım payı, kesenek ya da öteki adlar altında ödediği tutarların hesaplanmasına kazancının yüzde üçüne karşılık gelen tutardır." cümlesi eklenmiş ve benzer maddenin beşinci fıkrasında bulunan "Bankalar, Sosyal Emniyet Kurumu" ibaresinden başarmak üzere ", 506 sayılı Kanunun geçici 20 nci maddesi kapsamındaki sandıklar ile bunların ilgili bulundukları kuruluşlar" ibaresi eklenmiştir.

MADDE 19- 4632 sayılı Kanunun geçici 2 nci maddesine "kırk beş yaşını doldurmamış olan çalışanlar" ibaresinden varisi olmak üzere "ile 506 sayılı Kanunun geçici 20 nci maddesi dahilinde resmileşmiş olan sandıkların iştirakçisi olarak çalışanlardan Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte kırk beş yaşını doldurmamış olanlar" ibaresi eklenmiştir.

MADDE 20- 4632 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 3- 1/1/2013 ila bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih arasındaki sürede, katkı payının şirket hesaplarına nakden intikal ettiği tarihten önceki bir tarihte Devlet katkısı hesaplamasına konu edilmesi sebebiyle, erken ödenen Devlet katkısı tutarlarına Devlet katkısının Müsteşarlıkça fiilen ödendiği tarih ile ödenmesi gereken tarih arasındaki zaman için, emeklilik gözetim merkezi tarafından 6183 sayılı Kanunun 51 inci maddesinde belirtilen geç kalma zammı oranı alınarak gecikme bedeli hesaplanır. Hesaplanan bedelin, Devlet katkısının Müsteşarlıkça ödenmesi gereken tarihten şirketin ödeme yaptığı tarihe dek 6183 sayılı Kanunun 51 inci maddesinde belirli geç kalma zammı oranına göre hesaplanan faiziyle birlikte ilgili aidat dairesine ödenmesi gerektiği hususu emeklilik gözetim merkezi göre şirkete ve 6183 sayılı Kanun hükümlerine tarafından zorunlu takibatın yapılması nedeniyle koşul ilgili şirketin tabi olduğu ödenti dairesine bildirilir.

1/1/2013 ila bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih arasındaki sürede, erken ödenen Devlet katkısı tutarları kapsamında, ilgili dönemde gerçekleştirilmiş olan iade işlemleri geçerliliğini korur."

MADDE 21- 29/6/2001 tarihli ve 4706 sayılı Hazineye Ait Taşınmaz Malların Değerlendirilmesi ve Katma Değerinde Vergisi Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 5 inci maddesinin altıncı fıkrasında bulunan "31.12.2000" ibaresi "19/7/2003" şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 22- 4706 sayılı Kanunun ek 4 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "ILAVE MADDE 4- Türkiye Kızılay Derneği, Türkiye Yeşilay Cemiyeti ve Türkiye Yeşilay Vakfı ile Darülaceze Başkanlığı, Darüşşafaka Cemiyeti ve Türk Hava Kurumu göre kuruluş amaçlarına uygun olarak kullanılmak üzere gereklilik duyulan mülkiyeti Hazineye ulus kurum ve kuruluşlarına ait taşınmazlar üzerinde adı geçen Dernek, Vakıf, Başkanlık, Cemiyetler ve Kurum lehine kırk dokuz yıl vakit ile bedelsiz irtifak hakkı tesis edilebilir. Devletin hüküm ve tasarrufu altında yer alan yerler üstünde ise bunlar namına bedelsiz faydalanma izni verilebilir. Bunlardan ayrıca hasılat payı alınmaz. İrtifak hakkı tesis edilen taşınmazların tapu kütüğüne, amacı dışarıya kullanılmayacağına ilişkin şerh konulur.

Bakanlar Kurulunca ücret muafiyeti tanınan vakıflardan öğrencilere yönelik eğitim ve yurt temini faaliyeti bulunanlardan Gençlik ve Spor Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Ulusal Eğitim Bakanlığı göre müştereken belirlenen şartları sağlayanlar lehine, kuruluş amaçlarına uygun şekilde kullanılmak üzere mülkiyeti Hazineye ya da millet kurum ve kuruluşlarına ait taşınmazlar üstünde kırk dokuz sene zaman ile bedelsiz irtifak hakkı tesis edilebilir. Devletin hüküm ve tasarrufu altında yer alan yerler üstünde ise bunlar adına bedelsiz kullanma izni verilebilir. Bunlardan ayrıca hasılat payı alınmaz. Bu şekilde irtifak hakkı tesis edilen ya da faydalanma izni verilen taşınmazlardan söz konusu vakıflar tarafından elde edilen gelirin tamamı, münhasıran öğrencilere yönelik eğitim kurumlarının veya yurtların yapım, bakım, onarım, işletim ve yarı giderlerinin karşılanmasında kullanılır. İrtifak hakkı tesis edilen taşınmazların tapu kütüğüne, amacı dışında kullanılmayacağına ilişkin şerh konulur."

MADDE 23- 4706 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 21- Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki yerler ile mülkiyeti Hazineye ya da kamu kurum ve kuruluşlarına ait taşınmazlar üstünde lehine bedelli olarak irtifak hakkı tesis edilen ya da yararlanma izni verilen Bakanlar Kurulunca vergi muafiyeti tanınan vakıflardan öğrencilere yönelik eğitim ve yurt temini faaliyeti bulunanlar bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten sonra Kanunun ilave 4 üncü maddesinin ikinci fıkrasına kadar belirlenecek şartları taşımaları koşuluyla bir sene içinde talep etmeleri halinde, bedelli olarak tesis edilen irtifak hakkı ya da verilen yararlanma izni, hasılat payı alınmaksızın kırk dokuz yıl süreli bedelsiz irtifak hakkına ya da yararlanma iznine dönüştürülebilir. Bu madde dahilinde kalan taşınmazların kullanımlarıyla ilgili olarak beyanat edilen veya tahakkuk ettirilen faydalanma izni ve irtifak hakkı bedelleri tahsil edilmez, tahsil edilenler iade edilmez."

MADDE 24- 28/3/2002 tarihli ve 4749 sayılı Ulus Finansmanı ve Borç Yönetiminin Düzenlenmesi Hakkında Kanunun geçici 20 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan "2 milyar Türk Lirasına" ibareleri "25 milyar Türk lirasına" şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 25- 4749 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 28- Toplu Ev İdaresi Başkanlığının 28/3/2001 tarihli ve 2001/2202 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı uyarınca Yüksek Tasarlama Kurulu Kararı dahilinde ihraç ettiği borca girme senetlerinden kaynaklı Tasfiye Halinde Türkiye Emlak Bankası A.Ş.'ye olan borçları bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih başlıca alınarak belirlenen miktar üzerinden Müsteşarlığa nakledilir.

Müsteşarlık, Tasfiye Halinde Türkiye Emlak Bankası A.Ş.'nin 15/11/2000 tarihli ve 4603 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Ziraat Bankası, Türkiye Millet Bankası Anonim Şirketi ve Türkiye Emlak Bankası Anonim Şirketi Hakkında Kanunun geçici 3 üncü maddesi dahilinde Müsteşarlığa olan ve öteki Define alacağı zarfında izlenen borçlarını birinci fıkra çerçevesinde nakledilen tutardan takas ederek mahsup işlemini gerçekleştirir.

Yukarıdaki fıkralar kapsamında yapılacak nakil, değiş tokuş ve mahsup işlemleri ardından oluşan bakiye tutarın ödenmesine ilişkin yöntem ve esaslar Bakan tarafından belirlenir ve bu tutar Müsteşarlık bütçesine konulacak ödenekten karşılanır.

Tasfiye Halinde Türkiye Emlak Bankası A.Ş. ve Toplu Konut İdaresi Başkanlığı, bu madde dahilinde gerçekleştirilen nakil, takas ve mahsup işlemlerinden sonradan bilançolarında zorunlu düzeltmeleri yapar.

Bu madde zarfında gerçekleştirilecek nakil, değiş tokuş ve mahsup işlemlerini Bakanın teklifi üzerine bütçenin kazanç ve gider hesaplarıyla ilişkilendirilmeksizin mahiyetlerine tarafından ilgili Devlet hesaplarına kaydettirmeye Maliye Bakanı yetkilidir."

MADDE 26- 3/8/2016 tarihli ve 6736 sayılı Bir Takım Alacakların Tekrar Yapılandırılmasına İlişkin Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 2- (1) Bu Kanun dahilinde yapılandırma başvurusunda bulunduğu halde bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla ödenmesi gereken tutarları süresinde ödemeyerek Kanun hükümlerini ihlal edenler, ihlale niçin olan tutarları, ödemeleri gerektiği tarihten bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe dek (bu tarih dahil) geçen vakit için Kanunun 10 uncu maddesinin altıncı fıkrasında belirlenen geç ödeme zammı ile birlikte 2017 yılı Mayıs ayı ardına kadar ödemeleri şartıyla Kanun hükümlerinden yararlandırılır.

(2) Kanun kapsamında 2017 yılının Ocak ayından itibaren ödenmesi gereken taksitlerin ödeme süreleri, 11 inci maddenin onuncu ve onbirinci fıkralarına tarafından ödenecek taksitler hariç olmak üzere, taksit ödeme sürelerinin bitim tarihinden itibaren dörder ay uzatılmıştır.

(3) Kanunun 10 uncu maddesinin ondokuzuncu fıkrası zarfında başvuruda bulunarak mücbir sebep halini sonlandıran oysa, mücbir sebep ilanı nedeniyle verilmeyen şartname ve bildirimleri fıkrada öngörülen sürede vermeyen mükellefler tarafından laf konusu şartname ve bildirimlerin 30/4/2017 tarihine değin (bu tarih dahil) verilmek ve tahakkuk eden vergilerin ilk taksiti birinci fıkrada, öteki taksitleri ise ikinci fıkrada açıklanmış süre ve şekilde ödenmek şartıyla anılan fıkra hükümlerinden yararlanılır.

(4) Kanun kapsamında peşin ya da taksitli ödeme seçenekleri tercih edilerek yapılandırılan alacakların tamamının, birinci fıkrada belirtilen zaman ve şekilde ödenmesi şartıyla Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrasının (b) bendi hükmüne tarafından indirim yapılır ve katsayı uygulanmaz.

(5) Kanun zarfında peşin ödeme seçeneğini seçim eden ama yapılandırılan tutarları süresinde ödemeyerek Kanundan kullanım hakkını kaybedenlerce, 30/4/2017 tarihine dek (bu tarih dahil) ilgili idareye yazılmış olarak başvuruda bulunularak taksitli ödeme seçeneğinin tercih edilmesi ve ilgili katsayı uygulanmak suretiyle yapılandırılan tutarın, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe dek ödenmesi gereken taksitlerin birinci fıkrada, öteki taksitlerin ise ikinci fıkrada belirli süre ve şekilde ödenmesi şartıyla Kanun hükümlerinden yararlanılır.

(6) Kanunun 3 üncü maddesinin dokuzuncu fıkrası ile 9 uncu maddesinin üçüncü fıkrasında vadesinde ödenmesi öngörülen alacakların anılan fıkra hükümlerine tarafından ödenmemesi sebebiyle bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla Kanun hükümlerini ihlal etmiş olan borçluların ihlale niçin olan tutarları, birinci fıkrada belirli sürede ödemeleri veya bu vakit içerisinde veya bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce yaptıkları başvurulara dayanılarak 6183 sayılı Kanunun 48 inci maddesine kadar fazla mağdur durumda olduklarının tespit edilmesi halinde bu borçlular da Kanun hükümlerinden yararlandırılır.

(7) Kanunun 4 üncü maddesinin dokuzuncu fıkrası hükümlerinden adet edinmek üzere başvuruda bulunduğu halde bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla Kanun hükümlerini ihlal eden borçluların ihlale neden olan tutarları bu maddede açıklanmış zaman ve şekilde, ödeme süresi gelmemiş taksitleri ise Kanunda öngörülen şekilde iyice ödemeleri halinde ilgili yönetmelik uyarınca kesilmesi gereken ödenti cezaları ve para cezalarının kesilmesinden ve tahakkuk edip etmediğine bakılmaksızın bu alacaklardan ve bunlara ilişkin fer'i alacakların tahsilinden vazgeçilir.

(8) Bu madde hükümlerinden yararlanan borçlulardan, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce bu Kanun kapsamında yapılandırılan alacaklara karşılık zor kullanarak veya rızaen tahsil edilen tutarlar, bu Kanuna kadar ödenmesi gereken taksitlerin en eski vadeli olanından açmak üzere ve tahsil edildikleri tarihler dikkate alınarak bu madde hükmüne kadar mahsup edilir. Bu şekilde yapılan mahsup sonrasında bu Kanun hükümlerine göre ödenmesi gereken tutarlardan pozitif ödendiği saptama edilen tutarlar ilgili mevzuat hükümlerine tarafından inkar ve iade edilir.

(9) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce, peşin ödeme seçeneğini tercih eden fakat yapılandırılan tutarın tamamını Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrasının (b) bendi hükmüne kadar indirim uygulanmaksızın ödeyenler, 31/12/2017 tarihine dek (bu tarih dahil) yazılmış olarak istek etmeleri durumunda, anılan bent hükmünden yararlanır ve fazla ödenen tutarlar ilgili mevzuat hükümlerine kadar red ve iade edilir."

MADDE 27- 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 71- Bu Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında haklarında uzun vadeli sigorta kolları hükümleri uygulanan sigortalıları çalıştıran işverenlerce;

a) 2016 yılının benzer ayına ilişkin Kuruma verilen aylık prim ve hizmet belgelerinde prime jurnal kazancı Bakanlar Kurulunca belirlenen tutar ve altında bildirilen sigortalıların toplam prim ödeme gün sayısını geçmemek üzere, 2017 yılında cari aya ilişkin verilen aylık prim ve hizmet belgelerinde veya muhtasar ve prim hizmet beyannamelerinde bildirilen sigortalılara ilişkin toplam prim ödeme gün sayısının,

b) 2017 yılı içinde ilk kere bu Kanun kapsamına alınan işyerlerinden bildirilen sigortalılara ilişkin toplam prim ödeme gün sayısının,

2017 yılı Ocak ila Aralık ayları/dönemleri için Bakanlar Kurulunca saptama edilen günlük tutar ile çarpımı sonucu bulunacak tutar, bu işverenlerin Kuruma ödeyecekleri sigorta primlerinden mahsup edilir ve bu tutar Hazinece karşılanır.

Mevcut bir işletmenin kapatılarak değişik bir ad, unvan veya bir iş birimi olarak açılması veya idare ve kontrolü elinde bulunduracak şekilde aracısız veya dolaylı ortaklık ilişkisi bulunan şirketler aralarında istihdamın kaydırılması, kişi işletmelerinde işletme sahipliğinin değiştirilmesi gibi Define katkısından muamele etmek nedeniyle muvazaalı işlem tesis ettiği belli ki ya da sigortalıların prime başlıca kazançlarını 2017 yılı için yetkisiz bildirdiği tespit edilen işyerlerinden Hazinece karşılanan tutar gecikme cezası ve gecikme zammıyla birlikte geri alınır ve bu işyerleri hakkında bu madde hükümleri uygulanmaz.

İşverenlerin çalıştırdıkları sigortalılarla ilgili 2017 yılına ilişkin olarak, aylık prim ve hizmet belgelerini ya da muhtasar ve prim hizmet beyannamelerini yasal süresi içerisinde vermediği, sigorta primlerini hukuki süresinde ödemediği, denetleme ve kontrolle görevli memurlarca yapılan soruşturma ve incelemelerde çalıştırdığı kişileri sigortalı olarak bildirmediği veya bildirilen sigortalının gerçekten çalışmadığı durumlarının tespit edilmesi, Kuruma prim, yönetimsel para cezası ve bunlara ilişkin gecikme cezası ve geç kalma zammı borcu bulunması hallerinde bu maddenin birinci fıkrasının (b) bendine ilişkin hükümler uygulanmaz. Fakat Kuruma olan prim, yönetimsel para cezası ve bunlara ilişkin geç kalma cezası ve geç kalma zammı borçlarını 6183 sayılı Kanunun 48 inci maddesine kadar tecil ve taksitlendiren işverenler bu tecil ve taksitlendirme devam ettiği sürece anılan fıkra hükmünden yararlandırılır.

Birinci fıkranın (a) bendinin uygulanmasında, bir önceki yılın benzer ayına ilişkin olarak aylık prim ve hizmet belgesi verilmemiş olması halinde bildirim üretilmiş peşine düşüp takip eden ilk aya ilişkin aylık prim ve hizmet belgesindeki bildirimler alınır. 2016 yılından önce bu Kanun kapsamına gücenmiş ama 2016 yılında sigortalı çalıştırmamış işyerleri hakkında birinci fıkranın (b) bendi hükümleri uygulanır.

Sigortalı ve patron hisselerine ait sigorta primlerinin Devlet göre karşılandığı durumlarda işverenin ödeyeceği sigorta priminin Hazinece karşılanacak tutardan eksik olması halinde yalnızca sigorta prim borcu kadar mahsup işlemi yapılır.

3213 sayılı Kanunun ek 9 uncu maddesi uyarınca ücretleri minimum ücretin iki katından eksik olamayacağı hükme bağlanan "Linyit" ve "Taşkömürü" çıkarılan işyerlerinde yer aşağıda çalışan sigortalılar için birinci fıkranın uygulanmasında (a) bendi gereğince belirlenecek günlük gelir iki kat olarak ve 2016 yılının aynı ayına ilişkin Kuruma bahşedilen aylık prim ve hizmet belgelerinde bildirilen prim ödeme gün sayısının yüzde 50'sini geçmemek üzere, 2017 yılında cari aya ilişkin bahşedilen aylık prim ve hizmet belgelerinde ya da muhtasar ve prim hizmet beyannamelerinde bildirilen sigortalılara ilişkin toplam prim ödeme gün sayısı dikkate alınır.

Bu madde hükümleri, 5018 sayılı Kanuna ekli (I) sayılı cetvelde sanılan halk idarelerine ait kadro ve pozisyonlarda 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında çalışan sigortalılar için uygulanmaz.

4734 sayılı Kanunun 2 nci maddesinin birinci fıkrasının (a), (b), (c) ve (d) bentlerinde farzedilen idareler tarafından ilgili mevzuatı gereğince yapılan ve sözleşmesinde fiyat farkı ödeneceği öngörülen hizmet alımlarında, ihale dokümanında personel sayısının belirlendiği ve haftalık çalışma saatinin tamamının idarede kullanılmasının öngörüldüğü işçilikler için birinci fıkra uyarınca Define tarafından karşılanacak tutarlar bu idarelerce işverenlerin adalet edişinden kesilir.

2017 yılı Ocak ila Aralık aylarına/dönemlerine ilişkin yasal süresi dışında Kuruma verilen aylık prim ve hizmet belgelerinde ya da Maliye Bakanlığına verilecek muhtasar ve prim hizmet beyannamelerinde açıklanmış sigortalılar için bu madde hükümleri uygulanmaz.

Bu maddenin uygulanmasına ilişkin yöntem ve esaslar Egzersiz ve Sosyal Emniyet Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Define Müsteşarlığının görüşleri gücüne gitmek suretiyle Kurum kadar belirlenir."

MADDE 28- 5510 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 72- Bu Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde belirli sigortalıları çalıştıran özel sektör işverenlerinden, 2016 yılı Aralık ayı için geçici 68 inci, 2017 yılı Ocak ve Şubat ayları için geçici 71 inci madde dahilinde Hazine katkısına müstahak olanların, anılan maddeler uyarınca Hazine katkısı hesabında ilgili aylarda dikkate alınacak prim ödeme gün sayısının günlük 60 TL ile çarpımı sonucu bulunacak sigorta primine başlıca gelir tutarı üzerinden hesaplanacak 2016 yılı Aralık, 2017 yılı Ocak ve Şubat aylarına ait sigorta prim tutarlarını, sırasıyla 2017 yılı Ekim, Kasım ve Aralık ayları içerisinde Kurumca belirlenecek tarihe kadar ödemeleri halinde bu aylara ilişkin primler süresinde ödenmiş sayılır. Bu maddenin uygulamasında, 2016 ve 2017 yılı içerisinde ilk defa bu Kanun kapsamına alınan işyerleri için sigorta primlerini hukuki süresinde ödeme şartı aranmaz.

Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar Kurumca belirlenir."

MADDE 29- 13/6/2006 tarihli ve 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanununun 32 nci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"(5) 19 uncu maddenin birinci fıkrası zarfında birleşen sanayi sicil belgesini haiz ve fiilen imal faaliyetiyle iştigal eden minik ve orta büyüklükteki işletmelerin, birleşme tarihinde sona eren hesap döneminde münhasıran imal faaliyetinden elde ettiği kazançları ile bu kapsamda birleşilen kurumun birleşme işleminin gerçekleştiği hesap dönemi dahil almak üzere üç hesap döneminde münhasıran imal faaliyetinden elde ettiği kazançlarına uygulanmak üzere kurumlar vergisi oranını %75'e dek indirilmiş uygulatmaya, bu indirim oranını, sektörler, iş kolları, imal alanları, bölgeler, hesap dönemleri itibarıyla ya da orta ve yüksek teknolojili ürün üreten ya da üretici ihracatçı kurumlar için ayrı ayrı ya da birlikte farklılaştırmaya Bakanlar Kurulu; bu fıkranın uygulanmasına ilişkin yöntem ve esasları belirlemeye Maliye Bakanlığı yetkilidir."

MADDE 30- 5520 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 9- (1) Mükelleflerin 2017 takvim yılında gerçekleştirdikleri imalat sanayiine karşın yatırım özendirme belgesi kapsamındaki yatırım harcamaları için, bu Kanunun 32/A maddesinin ikinci fıkrasının (b) bendinde "%55", "%65" ve "%90" biçiminde yer alan kanuni oranlar sırasıyla "%70", "%80" ve "%100" şeklinde ve (c) bendinde "%50" biçiminde bulunan kanuni oran ise "%100" şeklinde uygulanır."

MADDE 31- 21/3/2007 tarihli ve 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 10- (1) Bu Kanunun 3 üncü maddesinin ikinci fıkrası uyarınca gümrük vergilerinin kısmen yetersiz ödenmesi sebebiyle açılan kamu davalarında, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce el konulan ve müsadere kararı verilmemiş kara taşıtları ile ilgili olarak;

a) Taşıtın tasfiyesinin tamamlanmamış olması,

b) Bu maddenin yürürlüğe girdiği ayı peşine düşüp takip eden altıncı ayın sonuna kadar ilgili gümrük idaresine başvurulması ve taşıtın ilk iktisabında ödenmesi gereken özel tüketim vergisinin %25'ine tekabül eden tutarın tatbik tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili tahsil dairesine ödenmesi,

şartlarının birlikte gerçekleşmesi halinde el koyma kararı kaldırılır ve el konulan aracın sahibine iade edilmesine karar verilir.

(2) Birinci fıkrada açıklanmış kamu davalarında, eşyanın müsaderesi yerine eşyanın gümrüklenmiş değerinin ödenmesine karar verilir.

(3) Birinci fıkranın uygulanmasına ilişkin usul ve esasları saptama etmeye Adalet Bakanlığı ve Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile Maliye Bakanlığı müştereken yetkilidir."

MADDE 32- 3/6/2007 tarihli ve 5684 sayılı Sigortacılık Kanununun 11 inci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"(6) Hasarın giderilmesine ve tazminatın ödenmesine yönelik olarak ilgili mevzuat çerçevesinde orijinale eşdeğerliği belgelendirilmiş parçaların kullanılmasına ilişkin yöntem ve esaslar ilgili sigorta genel şartlarında belirlenir."

MADDE 33- 22/1/2009 tarihli ve 5834 sayılı Karşılıksız Çek ve Protestolu Senetler ile Kredi ve Kredi Kartları Borçlarına İlişkin Kayıtların Dikkate Alınmaması Hakkında Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 1- (1) Sermaye ve/veya taksit ödeme tarihi bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce olup da; kullandığı nakdi ve gayrı nakdi kredilerinin sermaye, faiz ve/ya da ferilerine ilişkin ödemelerini aksatan hakiki ve tüzel kişilerin, ticari faaliyette bulunan ve bulunmayan gerçek şahısların ve kredi müşterilerinin karşılıksız çıkan çek, protesto edilmiş senet, kredi kartı ve diğer kredi borçlarına ilişkin 19/10/2005 tarihli ve 5411 sayılı Bankacılık Kanununun ek 1 inci maddesi hükmü uyarınca kurulan Türkiye Bankalar Birliği Risk Merkezi nezdinde tutulan kayıtları, söz konusu borçların ödenmesi geciken kısmının bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içinde tamamının ödenmesi ya da her yerde yapılandırılması halinde, bu kişilerle yapılan finansal işlemlerde kredi kuruluşları ve parasal kuruluşlar kadar dikkate alınmayabilir.

(2) Kredi kuruluşları ve parasal kuruluşların birinci fıkra hükmü gereğince mevcut kredileri her tarafta yapılandırması ya da yeni kredi kullandırması, bu kuruluşlara hukuki ve cezai mesuliyet doğurmaz."

MADDE 34- 13/2/2011 tarihli ve 6111 sayılı Bir Takım Alacakların Bitmiş Yapılandırılması ile Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Durumu Sigortası Kanunu ve Öteki Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişim Yapılması Hakkında Kanunun geçici 12 nci maddesinin birinci fıkrasının birinci cümlesinde yer alan "1/1/2017" ibaresi "1/1/2019" biçiminde değiştirilmiştir.

MADDE 35- 20/6/2012 tarihli ve 6331 sayılı Meslek Sağlığı ve Güvenliği Kanununun geçici 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan "1/1/2017" ibaresi "1/1/2019" ve "1/1/2018" ibaresi "1/1/2020" şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 36- 18/10/2012 tarihli ve 6356 sayılı Sendikalar ve Toplu Iş Sözleşmesi Kanununun 54 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan "başkanlarından en kıdemli olanının başkanlığında;" ibaresi "başkanları arasından başkanlık süresi maksimum olanın başkanlığında;" şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 37- 2/9/1983 tarihli ve 78 sayılı Yükseköğretim Kurumları Öğretim Elemanlarının Kadroları Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki ilave madde eklenmiştir.

"EK MADDE 23- Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesinde kullanılmak üzere ekli (1) sayılı listede yer alan öğretim elemanlarına ait kadrolar ihdas edilerek bu Kanun Hükmünde Kararnameye alt cetvellerin anılan Üniversiteye ait bölümüne eklenmiştir."

MADDE 38- 26/9/2011 tarihli ve 655 sayılı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"Tanıdık Olmayan sancak çekilmiş olan yat, kotra, tekne ve gezinti gemilerinin Türk bayrağına geçişine ilişkin istisnalar

GEÇİCİ MADDE 9- (1) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla yurtdışında yer alan veya tanıdık olmayan bayrak çekilmiş olan Türk Gümrük Tarife Cetvelinin 8901.10.10.00.11 ve 8901.10.90.00.11 numaralarında bulunan mallar ile 89.03 tarife pozisyonunda bulunan mallardan yat, kotra, tekne ve gezinti gemilerinin, Türkiye'deki hakiki ya da tüzel kişilere bedelsiz olarak intikali veraset ve intikal vergisinden; bunların Türkiye'ye ithali ile kayıt ve tesciline ilişkin iş ve işlemler, 2/7/1964 tarihli ve 492 sayılı Harçlar Kanununa yan (8) sayılı tarifede yer alan bağlama kütüğü ruhsatnamelerinden alınacak harçlar hariç edinmek üzere, gümrük vergisi dahil her türlü vergi, resim, harç, fon ve paylardan müstesnadır.

(2) Birinci fıkra kapsamına giren gemi, yat, kotra, tekne ve gezinti gemilerinin, Türkiye'ye ithali veya kayıt ve tescili öncesi dönemlere ilişkin olarak, bunları Türkiye'ye ithal edenler veya adlarına tescil ve tescil ettirenler hakkında bunların ediniminden kaynaklı aidat incelemesi veya tarhiyat yapılmaz, daha önce üretilmiş olan tarhiyatlardan varsa gevşemiş davalardan feragat edilmesi kaydıyla vazgeçilir, tahakkuk eden tutarlar terkin edilir, tahsil edilen tutarlar inkar ve iade edilmez. Bu maddenin uygulamasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye Maliye Bakanlığı yetkilidir."

MADDE 39- Bu Kanunun;

a) 10 uncu, 18 inci, 19 uncu, 30 uncu, 34 üncü ve 35 inci maddesi 1/1/2017 tarihinden itibaren geçerli almak üzere yayımı tarihinde,

b) Diğer maddeleri yayımı tarihinde,

yürürlüğe girer.

MADDE 40- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

(1) SAYILI LİSTE

KURUMU : RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ

TEŞKİLATI : MERKEZ

İHDASI YERINDE GÖRÜLEN KADROLARIN

UNVANI

DERECESİ

I SAYILI

II SAYILI

Profesör

1

10

Doçent

1

10

Yardımcı Doçent

1

20

Asistan Doçent

2

20

Tezgâhtar Doçent

3

20

Araştırma Görevlisi

4

40

Araştırma Görevlisi

5

40

Araştırma Görevlisi

6

70

TOPLAM

230

sizlere www.ensonhukuk.com farkıyla sunulmuştur
Sonraki
« Önceki
Önceki
Sonraki »
Thanks for your comment