Tedviren göreve yapan, görev tahsisli lojman verilir mi?

Halk Konutları Yönetmeliğinin "Ulus Konutlarının Türleri" başlıklı 5 inci maddesinin (b) bendinde atama tahsisli konutlar; "Yönetmeliğe ekli (2) sayılı cetvelde belirtilenler, görevlerinin önemi ve özelliği ile yetki ve sorumlulukları gereği tayin edilen konutlardır.'' şeklinde tanımlanmıştır. Mevzuat eki "Tayin Tahsisli Konutlar" başlıklı 2 sayılı Cetvelde "Bu Yönetmeliğin (3) Sayılı Cetvelinde gösterilen eşyalı atama tahsisli ev atama edilenler hariç, Halk Konutları Kanununun 3 üncü maddesine tutarsız olmaması şartıyla kurum ve kuruluşların yetkili makamlarınca personelin görevinin önemi, idareye yararlılığı, yetki ve sorumluluğu ile kilit görevde olması gibi özellikler göz önünde bulundurularak bu Cetvelde sayılan ödev unvanlarını benzer değerde ve en altta açıklanmış ödev unvanından altında inilmemek üzere ödev tahsisli ev görev edilecek ilave görev unvanları saptama edilebilir. Kurum ve kuruluşların yetkili makamlarınca, bu Cetveldeki atama unvanları sırası hiyerarşi ve görevin önem derecesi alınarak tayin tahsisli ev görev edilecek atama unvanları, her kurum ve kuruluş için bir cetvel halinde keza düzenlenir ve genelge ile teşkilata duyurulur..." düzenlemesi yer almıştır.

Millet Konutları Yönetmeliğinin laf konusu hükümleri alınarak Yönetmeliğin ekinde yer alan cetvelde atama tahsisli ev verilebilecek unvanlar belirlenmiştir. Halk kurum ve kuruluşların yetkili makamlarınca söz konusu belirlenen unvanlardan cetvelde sayılan tahsis unvanlarını benzer değerde ve en altta açıklanmış devir unvanından altında inilmemek üzere atama tahsisli ev devir edilecek ilave devir unvanları saptama edilebilmektedir. Kamu konutlarında ödev tahsisli olarak konut tahsisine ilişkin mevzuatta yer alan ve uygulamalarda yapılan hatalardan, eksikliklerden ve adaletsizliklere dair saptama edebildiklerimiz şunlardır:

1- Halk Konutları Yönetmeliğinin eki "Görev Tahsisli Konutlar" başlıklı II sayılı Cetvelde Kamu Konutları Kanununun 3 üncü maddesine aykırı olmaması şartıyla kurum ve kuruluşların yetkili makamlarınca personelin görevinin önemi, idareye yararlılığı, yetki ve sorumluluğu ile kilit görevde olması gibi özellikler göz önünde bulundurularak tahsis tahsisli ev ödev yapılabileceği belirtilmişse de, burada belirtilen unsurların az daha tamamı sübjektiftir. Kurum ve kuruluşların yetkili makamlarınca yapılacak görevin önemine, yararlılığa, yetki ve sorumluluklara dair değerlendirmeler objektif olmaktan çıkabilecek niteliktedir. bu nedenle, laf konusu hükümde objektif kriterlere yer verilmesi gerekmektedir.

2- Halk Konutları Yönetmeliğinin eki "Görev Tahsisli Konutlar" başlıklı II sayılı Cetvelde yer alan unvanların tamamının tekrardan değerlendirilmesi ve söz konusu cetvelde bulunan unvanların bitmiş yazılması gerekmektedir. Mesela, tahsis tahsisli konut verilebilecek unvanlar aralarında müfettiş unvanına yer verilmişken içdenetçi unvanına yer verilmemiştir. İçdenetçilik gibi ulus personel sistemine yeni giren unvanlar bakımından yeni bir değer biçme yapılması yerinde olacaktır.

3- Bir kadroya "tedviren" görevlendirmeye bazı Danıştay Kararlarında değinilmiş ve tedviren atanma, hizmetin aksamadan yürütülebilmesi bakımından herhangi bir şekilde boşalmış veya abes bulunan bir göreve asılda aranan koşullara en yakın personel arasından atanmaya dair geçici ve istisnai durumlarda başvurulan bir yol olarak tanımlanmıştır. Danıştay kararlarında bir göreve tedviren bakan kişinin o görevin parasal ve sosyal hiçbir hakkından yararlanamayacakları vurgulanmıştır.

Tedviren bir görevi yürüten kişinin o görevin mali ve sosyal haklarından yararlanamayacağı açık olmasına karşın Halk konutlarının tahsisinde tedviren görevlendirilenlere de görev tahsisli olarak ev verilmektedir. Bu da, sıra tahsisli olarak ev tayin edilecek kişilerin kamu konutlarından faydalanamamalarına niçin olmaktadır. İdarelerin millet konutu atama uygulamalarında tedvire ilişkin mali ve sosyal haklardan yararlanamayacağı hususunu gözden kaçırmamaları gerekmektedir.

4- Kamu Konutları Yönetmeliğinin eki "Tahsis Tahsisli Konutlar" başlıklı II sayılı Cetvelde Bakanlıklar Ast ve İlgili Kuruluşlarda atama tahsisli konut verilebilecek unvanlar şu şekilde düzenlenmiştir:

"(1) AMerkez Teşkilatı: Kurum Başkanı, Üye, Genel Müdür, Yönetim Kurulu Üyesi, Genel Müdür Yardımcısı, Komite Başkanı-Kurul Üyesi, Başrejisör, Genel Sekreter, Daire Başkanı, Komite Başkan Yardımcısı, Daire Başkan Yardımcısı, Birim Müdürü, Grup Başkanı, Grup Müdürü, Hukuk Müşaviri, Savunma Sekreteri, Tiyatro, Opera ve Balede Görevli Şef ve Sanatçı, Savunma Uzmanı, Müşavir, Özel Kalem Müdürü, Avukat, Müfettiş.

(2) B -Taşra Teşkilatı (Bölge, İl, İlçe, Müessese, Fabrika, Ünite, Şube v.b.): Bölge Müdürü, Baş Müdür, Bölge Müdür Yardımcısı, Bölge Bölüm Müdürü, Baş Müdür Yardımcısı, İl Müdürü, Müessese- Fabrika-İşletme Müdürü ve Yardımcısı, Fabrika-Grup Müdürü, Müdür Yardımcısı, Şube Müdürü, Müdür, Hukuk Müşaviri; Tiyatro, Opera ve Balede Görevli Şef ve Usta, Baştabip, müstakil birim amiri olan Baş Mühendis ve Mühendis, Bilirkişi, İlçe Şube Başkan ve Müdürleri, Şef (KİT'lerde), İlçe Emniyet Amiri veya Emniyet Komiseri, Çevik Baskı Grup Amiri, Grup Başkanı, Adli Tabip, Savunma Sekreteri, Avukat, Müfettiş"

Kamu Konutları Yönetmeliğinde; Bakanlıklar Tabi ve İlgili Kuruluşların merkez teşkilatlarında atama tahsisli konut verilebilecek unvanlar arasında şube müdürlerine yer verilmemiş, taşra teşkilatında ise ödev tahsisli konut verilebilecek unvanlar arasında şube müdürlerine yer verilmiştir. Kadro unvanları benzer olmasına karşın Kamu Konutları Yönetmeliğinde dobra dobra Merkez Teşkilatında devir tahsisli ev verilebilecek unvanlar arasında şube müdürlüğüne yer verilmemiş olması eşitlik ilkesine aykırıdır. Merkez Teşkilatlarında görevli şube müdürlerine de ödev tahsisli lojman hakkı tanınmalıdır.

5- Millet konutları, görev şekline tarafından sınıflandırılarak ödev tahsisli konutlara üstteki sınır getirilmelidir. Tahsis tahsisli konutlarda görevin devam ettiği sürece konutlardan faydalanma hakkı bulunduğundan bu konutlarda dönüşüm, sıra tahsislilere oranla fazla daha az olmaktadır. böylece, kamu kurumuna ait konutların rakam olarak tayin ve sıra tahsisli sınıflandırılması halinde sıra tahsislilerin millet konutlarından daha fazla faydalanması sağlanabilecektir.

sizlere www.ensonhukuk.com farkıyla sunulmuştur
Sonraki
« Önceki
Önceki
Sonraki »
Thanks for your comment